• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 23 تیر 1398
کد مطلب : 65827
+
-

هر‌شب با آچمز

گفت‌وگو با حسین آقاهرندی، تهیه‌کننده سریال تلویزیونی آچمز

هر‌شب با آچمز

فرهاد یلدا/روزنامه‌نگار

پخش سریال «آچمز» از شب گذشته در شبکه سوم سیما آغاز شد. آچمز به کارگردانی مهرداد خوشبخت و بازی هومن برق‌نورد، امیرحسین رستمی، سیدمهرداد ضیایی، مهران رجبی و سارا خوئینی‌ها و به تهیه‌کنندگی حسین آقاهرندی در 32قسمت 45دقیقه‌ای برای پخش از شبکه‌3 آماده شده است. حسین آقا‌هرندی درباره این سریال و دردسرهای ساخت مجموعه تلویزیونی در سیما با همشهری گفت‌وگو کرده که می‌خوانید.




تجربه تهیه سریال با چاشنی طنز و کمدی در سیما چطور بود؟

خیلی خوب است که در همین ابتدا توضیح دهم که سریال ما سریال کمدی نیست و ما مدعی هستیم آچمز کاری شاد و مفرح است.

قضیه پیچیده شد.
راستش ما نه ادعا داریم که کار کمدی بلدیم و نه کارمان کمدی است، بلکه تلاش کرده‌ایم با یک سریال، مخاطب تلویزیون را خوشحال کنیم.

ساخت سریال از کی کلید خورد؟
آبان‌ماه سال گذشته تصویربرداری شروع شد و خرداد‌ماه امسال با تصویربرداری بخش‌هایی که در همدان بود، به پایان رسید. سریال 32قسمتی و قرار است تا پیش از ایام محرم از شبکه سوم روی آنتن برود.

با مخمصه مالی در تلویزیون چه می‌کنید؟
وضعیت سیما مانند وضعیت کل کشور است و مشکلات مالی بسیار جدی است. این مشکلات در سریال ما هم کم‌و‌بیش وجود داشت اما نکته این است که ما مشکلات فراتر از این مسائل اداری و روزمره داریم. به‌عنوان مثال، اکثر بازیگران دستمزدشان را نقد می‌گیرند که این خودش مشکلات بسیاری را برای تهیه‌کنندگان به‌وجود آورده است.

این موضوع در سینما هم رایج است.

این یک بحث مفصل است اما همینقدر بگویم که ناهماهنگی در سینما، تلویزیون و شبکه نمایش خانگی در موضوع پرداخت دستمزد و میزان آن سبب شده برای کسانی که پول‌های بادآورده ندارند و با پول سالم کار می‌کنند، شرایط واقعا دشوار شود.
بعضی تهیه‌کنندگان در شبکه نمایش خانگی با پول‌هایی که معلوم نیست از کجا آورده‌اند، دستمزدهایی به بازیگران می‌دهند که ما تهیه‌کنندگان تلویزیون و حتی تهیه‌کنندگان سینما هم از پس پرداخت‌شان بر‌نمی‌آییم. اینجاست که موضوع نظام‌مند‌بودن پرداخت دستمزد بازیگران به موضوع مهمی بدل می‌شود که در مملکت ما اصلا وجود ندارد. نبود چنین دستورالعملی مشکلات بسیاری پیش روی ما قرار داده‌است.

تلویزیون مدت‌هاست که با بحران کاهش مخاطب رو‌به‌رو‌ست. نظر شما درباره این ماجرا چیست؟
به هر حال هر محصول فرهنگی چه سریال و چه فیلم و حتی کتاب برای دیده‌شدن و تأثیرگذاری تولید می‌شود. این موضوع در همه جای دنیا مصداق دارد و اصلا اثری تولید می‌شود تا دیده شود و رضایت مخاطب را جلب کند. ما هم با همین نیت تلاش خودمان را کرده‌ایم و امیدوارم مخاطبان تلویزیون پای سریال آچمز بنشینند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :