• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 23 تیر 1398
کد مطلب : 65621
+
-

300 خبرنگار خراسان رضوی بیمه می‌شوند

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۳ هزار خبرنگار در سال ۹۸ در سراسر کشور بیمه خواهند شد که ۱۰ درصد آنها(معادل ۳۰۰ نفر) از خراسان رضوی هستند. به گزارش تسنیم «محمد خدادی» در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در محل هتل فرهنگ و هنر مشهد اظهار کرد: از خبرنگاران مشهدی می‌خواهم که نامهربانی‌ها را تصحیح کنند و این کار نباید تنها خلاصه شود به ایام‌ ولادت و شهادت امام هشتم(ع) و دهه‌های کرامت و شفاعت که متعلق به امام رضا(ع) است.  وی پاسخگویی با ادبیات شایسته را وظیفه هر مسئولی دانست و افزود: توهین از سوی هیچ‌کسی پذیرفته نیست و بار مسئولیت آن برای یک مسئول بیشتر از فرد عادی است و از اهانت معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد به خبرنگاران که می‌خواهد مشوق ترویج فرهنگ، مهربانی و کرامت در شهر امام رضا(ع) باشد، گلایه‌مند هستیم و امیدواریم که دیگر چنین مواردی در هیچ‌کجای کشور تکرار نشود. از جامعه رسانه‌ای هم می‌خواهم که با برخورد کرامت‌‌گونه خود عذرخواهی رسمی فرد خطاکار را بپذیرند و به دنبال شکایت قضایی نباشند و حتی اگر نیاز شد ادبیات خوب از سوی خبرنگار به مسئول یاد داده شود. 

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که تشکیل نظام صنفی خبرنگاران در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در این مورد موانعی وجود دارد که باید برطرف شود و بحث بیمه خبرنگاران هم باید از طریق رسانه‌ها پیگیری شود. سامانه‌ای هم در سازمان تامین اجتماعی برای بیمه خبرنگاران فعال شده است. همچنین برای بیمه تکمیلی، صندوق حمایت از خبرنگاران فعال شده و تاکنون 3 هزار خبرنگار تحت پوشش قرار گرفته‌اند و به دنبال افزایش این سهمیه به‌ویژه برای خبرنگاران استان‌ها و شهرستان‌ها هستیم.خدادی تصریح کرد: امنیت شغلی و جانی لازمه هر حرفه‌ای از جمله خبرنگاری است و قبول داریم که خبرنگاران از این امنیت برخوردار نیستند و تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات آنها در حوزه‌های مسکن، معیشت، بیمه و غیره است. می‌خواهیم با تلاش جمعی به نامهربانی‌ با خبرنگاران خاتمه دهیم. 

وی گفت: کاغذ در میان رسانه‌های مکتوب با ارز آسان و دولتی با قیمت 4200 تومان طبق سهمیه تقسیم می‌شود. ارز نیمایی هم به‌ علت گرانی‌ها، با قیمت 7500 تومان عرضه می‌شود و محدودیتی در این باره وجود ندارد. خود رسانه‌ها به علت قیمت بالا قدرت خرید ندارند و به ‌دنبال افزایش سهمیه کاغذ با ارز دولتی هستند. شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌طور جد پیگیر این موضوع است؛ 200 تن کاغذ در اختیار رسانه‌های مکتوب قرار گرفت و اختصاص 3 هزار تن دیگر در دستور کار است. همچنین برای رسانه‌های دیجیتال هم اینترنت ارزان‌قیمت و حتی رایگان برای برخی بخش‌ها را با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهیم داشت. این مسئول افزود: ما مخالف مجوز رسانه‌ای و فعالیت‌های مطبوعاتی نیستیم، اما معتقدیم که نباید نگاهمان رقابت نادرست و نابرابر باشد و رقابت رسانه‌ای باید درست و با برنامه باشد؛ در فضای رسانه‌ای بعد کمی بر کیفی و میزان کلمه بر کیفیت اولویت قرار گرفته و بهتر است کیفیت را مقدم بر کمیت بدانیم و زیاد بودن تعداد و حجم خبر نباید مقدم بر کیفیت آن باشد. 

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که اقتصاد رسانه باید عرضه و تقاضا تبدیل شود، گفت: باید برای محتواهای رسانه‌ای سوژه‌یابی خوبی در موضوعات مختلف داشته باشیم و حضورمان تنها منحصر به نشست‌ها، همایش‌ها، اجلاس‌ها، گردهمایی‌ها، مراسم‌ و سمینارها نشود. در این نشست، «جعفر مروارید» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: حضور پررنگ مطبوعات در 3 رویداد نمایشگاه قرآن و عترت، نمایشگاه مطبوعات و ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت بسیار ملموس بود و نقش بی‌بدیل خبرنگاران را در مسیر پیشرفت منکر نیستیم و معتقدیم که احترام به خبرنگاران به عنوان رکن چهارم دموکراسی بر هرکس واجب است و بی‌احترامی به خبرنگار را بی‌احترامی به خرد جمعی می‌دانیم و اتفاق تلخ اخیر در توهین به زحمتکشان رسانه‌ای را به‌شدت محکوم می‌کنیم. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید