• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 23 تیر 1398
کد مطلب : 65619
+
-

لایروبی ۱۲۰ کیلومتر از رودخانه‌های مازندران

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به این‌که اقدمات پیشگیرانه در مدیریت سیلاب ضروری است، گفت: ۱۲۰ کیلومتر از رودخانه‌های مازندران لایروبی شد.

به گزارش تسنیم «ابراهیم یخکشی» با اشاره به حجم سیلاب غرب و شرق مازندران در فصل زراعی اخیر اظهار کرد: اقدامات خوبی پس از سیلاب در غرب مازندران و سیلاب اخیر در بخش مرکزی و شرق استان برای ایمن‌سازی شهرها و روستاها و ساماندهی رودخانه‌ها انجام شده ولی با نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم.

وی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برای انجام این اقدام مهم افزود: خوشبختانه فضای همدلی خوبی پس از سیل برای کمک به مردم و انجام اقدامات پیشگیرانه به ‌وجود آمد. 

در زمینه مدیریت سیلاب از کمک و همراهی همه دستگاه‌ها در حوزه قضایی و اجرایی برخوردار بودیم. چنین شرایطی برای همه ما یک فرصت است که بتوانیم انفال عمومی را در این بخش حفظ و سیلاب‌های بعدی را بهتر مدیریت کنیم.

این مسئول بازسازی 750 سردهنه و لایروبی، ساماندهی و بازگشایی بیش از 120 کیلومتر از رودخانه‌ها را در سیلاب اخیر طی زمانی محدود را کاری بسیار مهم و ارزشمند دانست و گفت: این اقدام سبب شد تا کشاورزان برای تامین آب مشکلی نداشته باشند.


لایروبی سیاه‌رود 

مدیر شرکت آب منطقه‌ای شهرستان‌های قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ هم اظهار کرد: در ماه‌های گذشته لایروبی حدود 60 کیلومتر از رودخانه سیاه‌رود جویبار انجام شده است.

«هادی نیک اختر» دلیل سیلاب در جویبار را آبگرفتگی رودخانه تلار در شهر سیمرغ و وارد شدن آب به بخش گیلخواران از توابع جویبار، بالا آمدن آب رودخانه تجن و طغیان رودخانه سیاه‌رود تا ۲۰۰ مترمکعب بر ثانیه اعلام کرد.

وی با بیان این‌که بعد از سیلاب لایروبی ۶۰ کیلومتر از رودخانه سیاه‌رود از بخش مرکزی و گیلخواران شهرستان جویبار انجام شد، افزود: به دلیل مستقر شدن ادوات شرکت آب منطقه‌ای، این میزان لایروبی رودخانه با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد تومان از محل مدیریت بحران استان انجام شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید