• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 19 بهمن 1396
کد مطلب : 6554
+
-

ساخت 6 هزار کلاس در 5سال؛ سوغات وزیر از سیستان و بلوچستان

روز گذشته وزیر آموزش و پرورش در سفر به استان سیستان و بلوچستان به یکی از مدارس مناطق محروم رفت و با دانش‌آموزان عکس یادگاری گرفت و از امید به بهبود شرایط این دانش‌آموزان گفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با همشهری از اهداف و دستاوردهای مهم سفر اخیر وزیر آموزش و پرورش به این استان خبر داد. علی نخعی گفت: «مهم‌ترین بخش سفر وزیرآموزش و پرورش به این استان پرداخت و بررسی دقیق برنامه پنج‌ساله‌ای بوده که برای بهبود شاخص‌های استان سیستان و بلوچستان تدوین و نهایی شده است.»  

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان طبق برنامه پنج‌ساله مقرر شده سالانه 1200کلاس درس در سیستان و بلوچستان ساخته شود. در مجموع در پایان 5سال باید 6هزار کلاس درس در استان احداث شود. همچنین 12هزار نیروی انسانی طی این 5سال باید به آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان اضافه ‌شود. نخعی ادامه داد:«با توجه به شرایط ویژه استان،  پراکندگی سکونتگاه‌ها و مسیرهای صعب‌العبور، مشکلاتی درخصوص مدارس شبانه‌روزی مطرح است.

فاصله این مدارس تا محل زندگی دانش‌آموزان بسیار است و باید به‌قدری تجهیز شوند که از رفت‌وآمد دانش‌آموزان کاسته شود. پس از بررسی این موارد وزیر آموزش و پرورش مقرر کرد68مدرسه شبانه روزی در استان احداث شود.» او تصریح کرد:«علاوه بر این در سفر اخیر وزیر مشکل هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مناطق محروم نیز مرتفع شود چون دانش‌آموزان به لحاظ اقتصادی توان پرداخت هزینه ایاب و ذهاب به مدرسه را ندارند.

در سفر اخیر وزیر کشور بررسی شد که چقدر سرویس مدرسه برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان نیاز است و قرار شد از ظرفیت آموزش از راه دور بیشتر استفاده کنیم.» به گفته نخعی، همچنین مقرر شد بودجه تسهیلات ساخت و خرید مسکن برای فرهنگیان استان دوبرابر شود تا تعداد بیشتری از معلمان سیستان و بلوچستان بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید