• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64709
+
-

افتتاح کمربندی تفت - ده‌بالا پس از 7 سال

در استان
افتتاح کمربندی تفت - ده‌بالا پس از 7 سال

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای یزد از پایان بلاتکلیفی هفت ساله پروژه کمربندی تفت –ده‌بالا خبر داد و گفت: این کمربندی با حضور جمعی از مسئولان استان یزد و شهرستان تفت افتتاح شد.

«علی علیخانی» در حاشیه مراسم بهره‌برداری از این پروژه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این کمربندی از سال‌ها پیش کلنگ‌زنی شده اما بلاتکلیف رها شده بود.

وی با اشاره به این‌که این پروژه یک پروژه مشارکتی است، افزود: شهرداری تفت، اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای و شرکت توزیع نیروی برق در اجرای این پروژه با یکدیگر همکاری داشتند.

به گفته مدیر کل راهداری یزد، سهم مشارکت اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان یزد از این پروژه، ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که به پروژه تزریق شد و با حمایت‌های استاندار یزد، این کمربندی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و ظرف مدت کمتر از یک سال به بهره‌برداری رسید.
علیخانی خاطرنشان کرد: این پروژه هدایت ترافیکی خوبی در منطقه انجام می‌دهد، به نحوی که مردم دیگر ناچار نیستند برای رسیدن به مسیر ده‌بالا، وارد شهر تفت شوند و می‌توانند از طریق کمربندی، مسیر خود را طی کنند.

وی با بیان این‌که این پروژه بسیار ایمن و دارای دو باند رفت و برگشت با نور مناسب است، اضافه کرد: هر باند ۳ کیلومتر طول دارد و میانگین عرض محور نیز ۱۳ متر است، همچنین برای بهره‌برداری از باند دوم محور تفت- ده‌بالا نیز برنامه‌‌ریزی لازم انجام شده است.
این مسئول یادآور شد: مدتی پیش پروژه‌ای حدود 5 کیلومتر با استفاده از اعتبارات استانی و ملی برای مجموعه راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان یزد تعریف شد.

وی با اشاره به این‌که این پروژه، باند دوم یک قطعه از محور تفت- ده‌بالا است که 5 کیلومتر طول دارد و در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصدی برخوردار است، ادامه داد: برای این پروژه 5 کیلومتری تاکنون 5/4 میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن نیز به ۵۰۰ میلیون تومان دیگر نیاز است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای یزد خاطرنشان کرد: با مذاکراتی که با پیمانکار طرح صورت گرفته، قرار است این پروژه توسط پیمانکار تکمیل و تسویه حساب نهایی تا پایان امسال انجام شود و امیدواریم اواخر مرداد ماه یا هفته دولت آماده بهره‌برداری شود.
ده‌بالا از مناطق ییلاقی شهرستان تفت و استان یزد است و در ایام مختلف سال به‌ویژه تابستان و روزهای تعطیل، حجم ترافیکی بالایی در این محور وجود دارد. قبل از راه‌اندازی این کمربندی، مردم برای رسیدن به جاده ده‌بالا ناچار بودند وارد شهر تفت شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید