• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64662
+
-

استاندار خواستار حمایت از طرح تنفس جنگل شد

استاندار مازندران با اشاره به این‌که حال جنگل‌های شمال خوب نیست، گفت: دولت طرح تنفس جنگل را برای بهبود وضعیت آن به اجرا گذاشته و لازم است همه به صورت جدی و فراتر از شعار و حرف از این طرح حمایت کنند.

به گزارش ایرنا «احمد حسین زادگان» بیان کرد: اکنون که جنگل‌های هیرکانی در یونسکو ثبت جهانی شده‌اند، بر تک تک ایرانیان واجب است که از این میراث ماندگار کشور حفاظت کنند. 

استاندار گفت: ثبت جنگل‌های کهن و غنی هیرکانی با وجود گونه‌های بومی و باستانی، پوشش گیاهی و تنوع زیستی و نادرترین گونه‌های جنگلی و مساحتی نزدیک به ۲ میلیون هکتار در فهرست میراث جهانی، موجب مباهات و شادمانی ایرانیان به ویژه مردم مازندران شده است ولی همه باید بدانیم با این اقدام تعهد ما برای حفاظت از این عرصه باید چند برابر شود.

وی افزود: این جنگل‌ها برای شمالی‌ها یک میراث ماندگار محسوب می‌شوند. لازم است تک تک شهروندان و گردشگران از آنها حمایت کنند. نباید حفاظت را فقط در اجرای طرح تنفس خلاصه کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که با وجود اجرای طرح تنفس جنگل، قاچاق چوب همچنان ادامه دارد و شاید هم بیشتر شده است، خواستار توجه جدی مسئولان و دستگاه‌های متولی شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید