• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64424
+
-

لغو طرح خاموشی چاه‌ها با نصب کنتورهای هوشمند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با تاکید بر نصب کنتورهای هوشمند برای جلوگیری از ممنوعه شدن دشت‌های استان، گفت: اجرای طرح خاموشی چاه‌ها با نصب کنتورهای هوشمند لغو می‌شود.

 به گزارش ایسنا، «محمدمهدی جوادیان‌زاده» در دهمین نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بافق اظهار کرد: در راستای اجرای طرح جامع سیلاب‌ها، لایروبی و آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌های بافق در اولویت قرار دارد و امیدواریم با اجرای آن بتوانیم اقدامات خوبی را در سال جاری شاهد باشیم.

 وی با بیان این‌که کلیه تعرضات صورت گرفته در بافق و دیگر نقاط استان با انجام طرح آزادسازی سراسری حریم و بستر رودخانه‌ها پاک‌سازی می‌شود، افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با دادستان مرکز استان در یک مرحله اخطار سراسری داده می‌شود و در ادامه نیز آزادسازی انجام می‌شود تا افراد فکر نکنند در این باره تبعیض قائل می‌شویم. جوادیان‌زاده در ادامه بر لزوم نصب کنتورهای هوشمند در این شهرستان نیز تاکید کرد و گفت: نصب کنتورهای هوشمند در بافق به دلیل کمبود آب و نوع خاک از اهمیت بیشتری در استان برخوردار است.

 وی با بیان این‌که کشاورزان با نصب کنتورهای هوشمند مدیریت آب مزارع خود را به دست می‌گیرند، تصریح کرد: امیدواریم با تحقق این مهم و همکاری کشاورزان، منابع آبی موجود ناپایدار نشود و دشت‌های استان دیگر ممنوعه نشوند. جوادیان زاده با اشاره به این‌که قرارگیری کویرها در گروه دشت‌های ممنوعه نشان می‌دهد که روند استفاده از آب‌های زیرزمینی درست نبوده است، خاطرنشان کرد: باید میان منابع آبی و کشاورزی رابطه‌ای منطقی برقرار شود تا نه کشاورزی از بین رود و نه منابع آبی در وضعیت بحرانی قرار گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید