• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64420
+
-

حمل بار ریلی در یزد ۲ برابر می‌شود

در استان یزد
حمل بار ریلی در یزد ۲ برابر می‌شود

با ساخت خط دوم راه‌آهن بافق - ارژنگ، ظرفیت حمل بار محور از ۱۵ میلیون تن به ۳۰ میلیون تن یعنی به بیش از ۲ برابر خواهد رسید.
مدیرکل راه‌آهن یزد در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به قول بهره‌برداری از خط دوم بافق ارژنگ توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: بهره‌برداری از این طرح علاوه بر ۲ برابر کردن ظرفیت حمل بار موجب افزایش ظرفیت جابه‌جایی مسافر به بیش از 5/3میلیون نفر در سال خواهد شد.

«سید مصطفی داوودی» افزود: از دیگر مزایای این طرح افزایش سرعت قطارهای مسافری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و سرعت قطارهای باری به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت است. 
وی کاهش زمان سفر قطارهای مسافری از 7 ساعت به 5/4 ساعت و قطارهای باری از ۱۸ ساعت به ۱۲ ساعت را از دیگر مزایای بهره‌برداری از این خط عنوان کرد. مدیرکل راه‌آهن یزد تصریح کرد: افزایش بار محوری از ۲۵ تن به ۳۰ تن، ایجاد ۱۵۵ فرصت شغلی مستقیم، صرفه‌جویی سالانه ۴۱ میلیارد تومان بابت کاهش آلاینده‌ها از دیگر مزایای این طرح است. داوودی همچنین درباره وضعیت مسیر یزد – اقلید هم اظهار کرد: از مزایای مهم ساخت خطوط ریلی یزد - اقلید کاهش ۳۰۰ کیلومتری مسیر شیراز -مشهد و اتصال مثلث یزد- شیراز - اصفهان است.

 وی یادآور شد: به منظور رفاه حال مسافران ارتقا ایمنی، کاهش مدت‌زمان توقف قطارها، تسهیل در برنامه‌‌ریزی به منظور تعمیر و بهینه‌سازی شبکه ریلی در دست انجام است. به گفته این مسئول، اجرای خط دوم راه‌آهن بافق - ارژنگ به طول ۱۸۹ کیلومتر و با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان در منطقه یزد آغاز شد که ۳۳۰ میلیارد آن پرداخت شده و۲۷۰ میلیارد نقدینگی مورد نیاز است که با قول مساعد معاون رئیس‌جمهوری مبنی بر پرداخت مابه‌التفاوت مطالبات پیمانکاران در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید