• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64399
+
-

توزیع لاستیک در استان با نرخ مصوب

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۲۲ هزار و ۸۸ حلقه لاستیک سنگین و نیمه‌سنگین امسال با نرخ مصوب دولتی در نقاط مختلف این استان توزیع شد. 

«جعفر اصغری» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: توزیع لاستیک در این استان با نرخ مصوب دولتی از ابتدای امسال توسط ۲۹ نمایندگی جذب و در حال توزیع است.  وی ادامه داد: لاستیک‌های توزیع شده دولتی در استان مرکزی برای خودروهای سنگین است که بر اساس ضوابط قانونی مصوب در کارگروه تنظیم بازار کشور و استان توزیع می‌شود. 

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: هیچ مشکل و چالشی در توزیع لاستیک این استان وجود ندارد و 4 هزار حلقه لاستیک سنگین در انبارها و مراکز نگهداری کالای استان موجود است. 

اصغری بیان کرد: کارگروه استانی توزیع لاستیک با حضور نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل اطلاعات، اداه کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، استانداری، شهرداری، اتحادیه صنف لاستیک‌فروشان و با مسئولیت مستقیم سازمان صمت در استان تشکیل شده و همه فرایند واردات و توزیع لاستیک زیر نظر مستقیم این کارگروه انجام می‌شود.  

وی اضافه کرد: سامانه مدیریت مرکزی حمل‌و‌نقل سنگین درون‌شهری و حومه سازمان صنعت، معدن و تجارت راه‌اندازی شده و متقاضیان خرید لاستیک باید برای دریافت حواله به این سامانه مراجعه کرده و درخواست خود را مطرح کنند.  

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی 1/2درصد از ناوگان حمل‌و‌نقل جاده‌ای را به خود اختصاص داده و میزان سهمیه لاستیک استان نیز بر همین اساس اختصاص می‌یابد و با پیگیری‌های مسئولان این سازمان و استانداری مرکزی تاکنون بیشتر از سهمیه اختصاص داده شده لاستیک در استان جذب و توزیع شده است. اصغری گفت: تیم‌های بازرسی در شرکت‌های تولیدی لاستیک نیز مستقرند و فهرست فروش محصولات این شرکت‌ها به صورت روزانه بررسی و پس از تعیین سهمیه هر نمایندگی فروش به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید