• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64393
+
-

برنامه اشتغال زنان در مناطق حاشیه‌ای اراک

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی گفت: برنامه اشتغال «خانه به خانه» زنان در مناطق حاشیه‌ای اراک با هدف درآمدزایی و بهبود انگیزه برای انجام فعالیت‌های اقتصادی این قشر کلید خورد.
«زهرا فرجی» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این برنامه در قالب راهبردهای ستاد بازآفرینی شهری اراک و با همکاری استانداری مرکزی، سازمان فنی و حرفه‌ای، شهرداری اراک و دستگاه‌های اجرایی و حمایتی آغاز شده است.

وی افزود: زیرساخت‌های لازم برای این برنامه باید توسط شهرداری اراک ایجاد شود. مهارت‌آموزی به زنان مشمول برنامه نیز توسط فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود.
این مسئول بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی متولی و نهادهای حمایتی در جریان راهبردهای این برنامه مکلفند که حمایت‌های لازم را با اعطای تسهیلات و همچنین ایجاد و تکمیل چرخه اقتصادی برای زنان مناطق حاشیه‌ای شهر اراک انجام دهند.

فرجی ادامه داد: هدف این برنامه این است که در هر خانه از مناطق حاشیه‌ای شهر اراک یک زن با مهارت‌های حرفه‌ای و درآمدزایی آموزش ببیند و در اقتصاد خانواده اثربخش باشد. وی گفت: گام نخست این برنامه از محله حاشیه‌ای کوی سجادیه (باغ خلج) آغاز شده و قرار است ۵۰ زن این منطقه مهارت‌آموزی و اشتغال خانگی را دنبال کنند. 

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مرکزی اظهار کرد: اراک ۱۲ منطقه حاشیه‌نشین دارد که در قالب برنامه اشتغال خانه به خانه قرار است مهارت‌آموزی و اشتغال حداقل ۶۰۰ زن ساکن در این مناطق پیگیری شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید