• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64391
+
-

مانور زلزله در مدارس  و محله‌های استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: مانور زلزله هر سال با 2 دیدگاه مدرسه‌محوری و محله‌محوری در مدارس استان انجام می‌شود.
«حمیدرضا غیاثی» در گفت‌و‌گو با تسنیم با اشاره به مراحل مدیریت بحران بیان کرد: در مدیریت بحران 4 مرحله داریم که شامل پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی است.

وی افزود: مهم‌ترین مساله در مدیریت بحران، پیشگیری است که در این مورد خبرنگارها و اعضای رسانه کمک بسیار زیادی می‌توانند انجام دهند.
این مسئول گفت: آگاهی‌بخشی به مردم در مرحله پیشگیری بسیار مهم است به همین سبب برای افزایش آمادگی دستگاه‌های دولتی و مردم سال 95 سند آموزشی در استان نوشته و تدوین شد.

غیاثی ادامه داد: سند آموزشی مدیریت بحران در سال گذشته عملیاتی شد. در این سند همه دستگاه‌ها براساس وظیفه خود موظف به انجام اقدامات آموزشی و پیشگیرانه شده‌اند.
وی اظهار کرد: در انتهای سال گذشته کمیته پایشی در این خصوص تشکیل داده شد که اثر آگاهی‌بخشی و آموزش را می‌سنجد. هنوز نتیجه پایش را نگرفته‌ایم و هنوز در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: این مدیریت بیشترین وقت خود را برای آمادگی دستگاه‌های اجرایی می‌گذارد.
غیاثی اضافه کرد: اخیرا تفاهم‌نامه‌ای با مدیرکل بانوان استان مرکزی منعقد شده است تا برای جامعه هدف آنها که زنان هستند، دوره آموزشی برگزار کنیم تا در صورت وقوع بحران در استان مرکزی بتوان از ظرفیت و توانایی‌های این قشر نیز استفاده کرد.

وی بیان کرد: اگر بانوان جامعه اطلاعات مناسبی داشته باشند قطعا کمک‌کننده خوبی در زمان بحران‌ها هستند.
این مسئول افزود: همچنین، بیشتر دستگاه‌ها مانورهای مختلفی از جمله مانور زلزله برای پیشگیری از بحران انجام داده‌اند. این آموزش سطح آمادگی و آموزش افراد را بالا می‌برد.

غیاثی گفت: 40 دستگاه در مدیریت بحران استان مرکزی عضویت دارند. اما موثرترین دستگاه‌ها در این زمینه، دستگاه‌های خدمات‌رسان مثل آب، برق، گاز، تلفن، راه و شهرسازی و راهداری هستند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی اظهار کرد: مانورها به صورت میدانی و دور میزی که شامل تبادل اطلاعات است، به صورت مستمر انجام می‌شود.

غیاثی گفت: امسال، با وجود بارندگی بسیار زیاد، استان مرکزی آمادگی کامل در برابر سیل داشت. این موضوع به دلیل حضور و آمادگی مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو مدیریت بحران هنگام وقوع سیل بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید