• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64358
+
-

ساخت مدارس سبز در 3 شهر سمنان

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان: صرفه‌جویی در مصرف انرژی، کاهش گازهای آلاینده و استفاده از فاضلاب خاکستری برخی از ویژگی‌های مدارس سبز است

نوسازی
ساخت مدارس سبز در 3 شهر سمنان


مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان یکی از رویکردهای جدید را در سال جاری ساخت مدارس سبز عنوان کرد. 
به گزارش تسنیم، «سعید هژبری» با اشاره به برخی از ویژگی‌های مدارس سبز گفت: صرفه‌جویی در مصرف انرژی، کاهش گازهای آلاینده و استفاده از فاضلاب خاکستری برخی از ویژگی‌های مدارس سبز است. 
وی با بیان این‌که ساخت 3 پروژه آموزشی با رویکرد مدارس سبز در استان سمنان آغاز شده است، افزود: مجتمع آموزشی شهرستان سرخه، دبیرستان 12 کلاسه مهدی‌شهر و مجتمع آموزشی شاهرود 3 فضای آموزشی است که با رویکرد مدارس سبز در استان سمنان ساخته می‌شود. 


تعداد دانش‌آموز در کلاس‌های درس بالاست

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با بیان این‌که سرانه حضور دانش‌آموز در کلاس‌های درس‌ این استان بالاست، اظهار کرد: باید با برگزاری کلاس‌های درس تلاش کرد تا سرانه به حد استاندارد برسد. 
هژبری توضیح داد: این میزان سرانه بالاتر از حد میانگین بوده که بخشی به علت افزایش جمعیت و بخشی نیز به علت مهاجر‌پذیر بودن این استان است که باید متناسب با این 2 مهم کلاس‌های درس افزایش یابد. 
وی گفت: مدارس شهرستان‌های سمنان و شاهرود دونوبته بوده که غیراستاندارد است.  مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان یادآور شد: این استان به دلیل قدمت زیاد و پیشینه فرهنگی، دارای فضاهای آموزشی فرسوده بوده و 36 درصد مدارس این استان تخریبی و فرسوده است.  

هژبری با بیان این‌که 41 درصد مدارس این استان به مقاوم‌سازی نیاز دارد به کمبود فضای جدی در مناطق مسکن مهر اشاره کرد و افزود: برای ساخت فضای آموزشی در شهرهایی که کمبود فضا در مناطق مسکن مهر وجود دارد برنامه‌ریزی شده و قرار است سالانه پروژه‌هایی در این مناطق به سرانجام برسد. 
وی با بیان این‌که ایجاد زیرساخت‌های فضای آموزشی برای اتباع در این استان نیز در دستور کار است، تصریح کرد: در مدارسی که به نام اتباع ساخته می‌شود علاوه بر دانش‌آموزان اتباع، سایر دانش‌آموزان نیز مشغول تحصیل بوده و فقط این فضای آموزشی به اسم اتباع ساخته‌ شده است. 


هوشمندسازی کلاس‌های درس 

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای هوشمند‌سازی مدارس این استان گفت: آموزش ‌و پرورش این استان 1328 کلاس درس را هوشمند‌سازی کرده است. 
هژبری ادامه داد: در مجموع 37 درصد کلاس‌های استان سمنان هوشمند است. 


استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی 

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان خاطرنشان کرد: استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس در این استان در دستور کار است. 
وی با بیان این‌که در حال حاضر تعدادی از فضاهای آموزشی دارای بخاری نفتی است، افزود: جمع‌آوری بخاری نفتی به‌ عنوان تکلیف و دستور از وزارتخانه اعلام‌ شده است و باید برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، بخاری‌های نفتی جمع‌آوری شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید