• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
یکشنبه 16 تیر 1398
کد مطلب : 64294
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/oqvA
+
-

بهره‌برداری از طرح اضطراری تامین آب آشامیدنی کرمانشاه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان با اعلام این‌که طرح اضطراری آب‌رسانی به شهر کرمانشاه از سد گاوشان وارد مدار بهره‌برداری شد، گفت: از طریق سد گاوشان با دبی حدود ۹۰۰ لیتر در ثانیه به کرمانشاه آب‌رسانی می‌شود.

این آب بعد از تصفیه به شبکه آب‌رسانی این شهر وارد می‌شود. به گزارش ایرنا «علیرضا تخت‌شاهی» با بیان این‌که با اجرای این طرح آبرسانی، چشمه طاق‌بستان به منظور جلوگیری از کاهش دبی از مدار بهره‌برداری خارج شد، افزود: هم‌اکنون میزان آبی که برای شهر کرمانشاه از منابع مختلف شامل سد گاوشان و چاه‌های ده پهن در مدار داریم حدود ۱۲۰۰ لیتر در ثانیه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه یادآور شد: در چند وقت اخیر کاهش دبی برخی منابع آبی شهر کرمانشاه از جمله چشمه طاق‌بستان باعث شده بود در برخی از مناطق شهر از جمله خیام، بهار، میدان مرکزی، گذرنامه، سی‌متری سوم و سایر مناطق ساعاتی از روز را با افت فشار مواجه شویم. 

وی بالا رفتن دما و مصرف بیش از حد آب را نیز عامل دیگری برای افت فشار آب در برخی محلات دانست. تخت‌شاهی ابراز امیدواری کرد با وارد شدن آب سد گاوشان به مدار بهره‌برداری، این مشکلات تا حدود زیادی رفع شود. 

سد گاوشان در شهرستان کامیاران واقع شده و در حدود ۶۰ کیلومتری شهر کرمانشاه قرار دارد. این سد با حجم مخزن ۵۵۰ میلیون مترمکعب و ۱۳۳ متر ارتفاع از بستر در ۴۵ کیلومتری سنندج واقع شده و هدف از ساخت آن، تامین آب شرب و کشاورزی شهرهای کرمانشاه و کامیاران است.

این خبر را به اشتراک بگذارید