• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 16 تیر 1398
کد مطلب : 64283
+
-

«فصل گرم کتاب» به کردستان رسید

امسال پارک بهاران سنندج میزبان کودکان و نوجوانان در قالب طرح پویش فصل گرم کتاب است

طرح پویش «فصل گرم کتاب» با محوریت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی روز پنجشنبه همزمان با سراسر کشور در کردستان نیز آغاز شد. به گزارش ایرنا، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان اظهار کرد: امسال پارک بهاران سنندج همزمان با آغاز فعالیت‌های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، میزبان کودکان و نوجوانان در قالب طرح پویش فصل گرم کتاب است.

«سهیلا شیخی» افزود: این طرح با محورهای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و معرفی خدمات کانون به گروه مخاطبان کودک و نوجوان و جذب اعضا، همزمان با سراسر کشور با شعار «آینده را باید ساخت» برگزار می‌شود. وی اضافه کرد: بر همین اساس مربیان این کانون در استان با اجرای فعالیت‌های خلاقانه و هدفمند به ارتقای آگاهی‌های کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها و همچنین بسترسازی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌پردازند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: فعالیت‌های روخوانی و معرفی کتاب، قصه‌گویی، بازی و سرگرمی، آموزش کاردستی و برپایی کارگاه آموزش سفالگری برای مخاطبان از جمله برنامه‌های مربیان در این طرح است.  وی با بیان این‌که این طرح از ۱۳ تیر ماه آغاز شده و تا ۲۲ شهریور سال جاری ادامه دارد، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰:۳۰ به پارک میدان قانع بهاران سنندج مراجعه و با همکاری مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون و سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری در اجرای این طرح مشارکت کنند. 

شیخی یادآور شد: این ویژه برنامه تیر ماه در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان‌های استان در قالب یک برنامه یک‌روزه در یکی از پارک‌های شهرهای تابعه استان نیز اجرا می‌شود.
وی هدف از اجرای این طرح را توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه، افزایش سرانه امانت و مطالعه کتاب در کودکان و نوجوانان، غنی‌سازی اوقات فراغت، ایجاد فضایی متفاوت در حوزه مطالعه کتاب برای کودکان و نوجوانان و معرفی خدمات کانون به گروه مخاطبان کودک و نوجوان و جذب اعضا اعلام کرد.در حال حاضر ۴۰ هزار کودک و نوجوان در استان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند که در ۲۰ مرکز ثابت و 4 کتابخانه سیار روستایی آموزش می‌بینند.

این خبر را به اشتراک بگذارید