• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 16 تیر 1398
کد مطلب : 64144
+
-

سرانه ورزشی شیراز؛ کمتر از میانگین کشوری

ورزش
سرانه ورزشی شیراز؛ کمتر از میانگین کشوری

فرماندار شهرستان شیراز از عقب‌ماندگی شیراز از میانگین شاخص‌های توسعه‌ خبر داد و گفت: سرانه ورزشی در شهرستان شیراز 22/0 متر‌مربع است، درحالی‌که متوسط کشوری 73/0 را نشان می‌دهد که در برنامه پنجم توسعه باید به یک متر‌مربع برسد.

به گزارش فارس «محمدرضا امیری» اضافه کرد: ارتقای شاخص‌های ورزشی برای ایجاد شادی و نشاط دانش‌آموزان الزامی است و در این راستا آماده هرگونه همکاری با آموزش‌وپرورش استان فارس هستیم.
همچنین مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت آموزش‌وپرورش از ممنوعیت استفاده غیرورزشی از فضا‌های ورزشی و نیز اجاره دادن سالن‌ها در سطح مدارس کشور خبر داد. 

 «محمد جعفری» در حاشیه بهره‌برداری هم‌زمان از سالن ورزشی و زمین چمن مصنوعی دانش‌آموزان ناحیه 3 شیراز اظهار کرد: نسل جوان به نسل کم‌تحرک، خاموش و گوشه‌نشین تبدیل‌ شده و برای برون‌رفت از این معضل نیاز به تقویت و توسعه سرانه فضا‌های ورزشی در کشور به‌ویژه آموزش‌وپرورش است.

وی با تاکید بر لزوم تحقق فرامین مقام معظم رهبری در حوزه سلامت مبنی بر توجه به تهذیب نفس، تحصیل و ورزش در آموزش‌وپرورش، افزود: تربیت متوازن، خداجویی، توانمندسازی، شادی، نشاط و مسئولیت‌پذیری در قالب سند تحول بنیادین از جمله اهداف وزارت آموزش و پرورش است.


اولویت‌های آموزش و پرورش

مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: مشارکت اولیا و مربیان در فعالیت‌های بدنی، توانمندسازی نیروی انسانی، استانداردسازی، بهسازی، تجهیز فضا‌های ورزشی و نیز توسعه زیرساخت‌های ورزشی، آموزشی و تربیتی از دیگر اولویت‌های این وزارتخانه است.

جعفری از ممنوعیت استفاده غیرورزشی از فضا‌های ورزشی و نیز اجاره دادن سالن‌ها در سطح مدارس کشور خبر داد و گفت: هزینه کف‌پوش سالن ورزشی در مدارس بیش از 100 میلیون تومان برآورده شده و در بعضی از مدارس این‌گونه سالن‌ها که برای ورزش دانش‌آموزان اختصاص ‌یافته، تبدیل به سالن جلسات و اجتماعات شده و گاهی موارد شاهد اجاره دادن آنها هستیم. 

وی تصریح کرد: موازی‌کاری و عدم استفاده مطلوب از 3 هزار و 337 مکان ورزشی معضل بسیاری را برای آموزش‌وپرورش ایجاد کرده و نیاز به بازنگری از سوی متولیان ورزشی و تربیتی دارد.
این مسئول بیان کرد: بهره‌برداری از 1500 فضای ورزشی در داخل و 1719 فضا در خارج از مدارس، 11 استخر روباز و 87 سرپوشیده و 381 زمین چمن مصنوعی سرانه بالای فضا‌های ورزشی را نشان می‌‌دهد.


نگاه مثبت مجلس به ارتقای کیفی آموزش و پرورش

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه نشست گفت: در حوزه اخلاقی و تربیتی باید به‌گونه‌ای عمل شود تا معضل بداخلاقی در جامعه اسلامی ریشه‌کن شود.
«علی‌ اکبری» تصریح کرد: نگاه مجلس به آموزش‌وپرورش برای ارتقای سطح کیفی، تربیتی، علمی و اخلاقی بسیار مثبت است و در این راستا برای توسعه فضا‌های ورزشی و علمی از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنیم.
وی با تأکید بر این‌که نقش خیران در استان فارس به‌ویژه شهرستان شیراز در امر احداث فضا‌های آموزشی و ورزشی بسیار مطلوب و تعیین‌کننده است، افزود: هرچه فضا‌ی درمانی در شیراز احداث شده از سوی خیران بوده است.


155 فضای ورزشی فعال در فارس

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان فارس در این نشست ابراز کرد: بیش از 155 فضای ورزشی شامل سالن، چمن طبیعی، مصنوعی و پیست دوومیدانی در استان فارس فعال بوده و نیز 8 سالن نیمه‌تمام، 6 استخر و 10 زمین چمن مصنوعی در حال ساخت است.«علی عسکر نجفی» اظهار کرد: در دهه گذشته احداث 52 سالن ورزشی با اعتبارات وزارت نفت آغاز شد که 5 پروژه به بهره‌برداری رسید و از فرماندار درخواست همکاری در احداث پروژه‌های نیمه‌تمام را داریم. وی خاطرنشان کرد: چاقی و کم‌تحرکی یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی جامعه است و برای مقابله با این معضل نیاز به برنامه مدون علمی و آموزشی داریم.

مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه 3 شیراز در این نشست گفت: سالن ورزشی دبیرستان علوی با اعتباری افزون‌بر 60 میلیون تومان و زمین چمن مصنوعی با اعتبار 200 میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است. 
«محمد کماندار» تصریح کرد: احداث چهارمین سالن ورزشی با 42 متر طول و 23 متر عرض با اعتبار اولیه 200 میلیون تومان و نیز بهره‌برداری از سالن ورزشی شهدای صفرآباد به ارزش 5/3 میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های ورزشی در این ناحیه است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید