• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 16 تیر 1398
کد مطلب : 64058
+
-

تعیین ۹ ایستگاه برای ریل‌باس اهواز

تعیین ۹ ایستگاه برای ریل‌باس اهواز

معاون حمل ‌و ‌نقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به ظرفیت ۳۶۰ نفری ریل‌باس (اتوبوس ریلی شهری) در اهواز گفت: ۹ توقفگاه یا ایستگاه برای جابه‌جایی مسافران این اتوبوس در نظر گرفته شده است.«محمود لویمی» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: ریل‌باس در مسیرهای پرتردد اهواز به کار جابه‌جایی مسافران خواهد پرداخت.

در مرحله نخست، حرکت این اتوبوس ریلی به صورت رفت و برگشت از ایستگاه‌های اصلی قدس، اهواز، کارون و ۶ ایستگاه دیگر است و پس از آن با ایجاد توقفگاه‌هایی در مسیر، شرایط برای سوار و پیاده شدن مسافران فراهم می‌شود. وی درباره برنامه زمان‌بندی حرکت اتوبوس ریلی هم گفت: طبق اعلام اداره کل راه‌آهن جنوب، برنامه زمان‌بندی حرکت این اتوبوس از ایستگاه قدس (پردیس) و در ساعت‌های ۷:۳۰، ۹:۳۰، ۱۱:۱۰، ۱۵ و ۱۷:۴۵ است که در ایستگاه‌های دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد، کوی علوی، راهنمایی و رانندگی (نهضت‌آباد) و امانیه توقف خواهد کرد.

معاون حمل‌ و ‌نقل و ترافیک شهرداری اهواز ادامه داد: ساعات حرکت از ایستگاه اهواز (امانیه) هم ۸، ۹:۵۵، ۱۵:۲۰ و ۱۸:۰۵ است و در ایستگاه‌های موحدیان (کیانپارس)، علی بن مهزیار و کارون (یوسفی) توقف می‌کند. لویمی با اشاره به این‌که اهواز از نخستین شهرهای ایران در زمینه استفاده از اتوبوس ریلی است، گفت: اتوبوس ریلی یکی از وسایل نقلیه ایمن، ارزان و سریع در حمل ‌و ‌نقل شهری است و می‌تواند درصد قابل توجهی از سفرهای درون‌شهری را پوشش دهد که این ظرفیت خوبی در حوزه حمل ‌و ‌نقل عمومی است.

معاون حمل‌ و‌ نقل و ترافیک شهرداری اهواز موفقیت و توسعه این طرح را منوط به استقبال شهروندان دانست و افزود: از همه رسانه‌ها در خواست داریم که با نگاه ویژه به این پروژه مهم شهری اهواز بپردازند. مدیرکل راه‌آهن جنوب نیز در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: این ریل‌باس از پارسال وارد اهواز شد اما به دلیل ساخته نشدن توقفگاه‌ها، امکان پیاده کردن مسافر در میان راه وجود نداشت و تنها در مسیر ایستگاه کارون به اهواز و اهواز به قدس بدون مسافر تردد می‌کرد. «عبدالکریم درویش» ادامه داد: از ۹ توقفگاه در نظر گرفته شده برای اهواز، تعدادی از آنها ساخته شده و آماده بهره‌برداری هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید