• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 16 تیر 1398
کد مطلب : 64016
+
-

بهره‌برداری از آلاچیق متحرک در دریاچه گیسوم

 آلاچیق متحرک موسوم به طرح گردشگری دریاچه گیسوم تالش، به منظور رونق توریسم در این شهرستان با حضور مسئولان محلی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، فرماندار تالش در آیین افتتاح این طرح، ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان را از سرمایه‌های اقتصادی و زمینه‌ساز توسعه دانست و بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های تالش برای رونق صنعت توریسم تاکید کرد.

«سید عیسی مهدوی» گفت: تالش از حدود ۹۳ کیلومتر نوار ساحلی برخوردار است و باید از این ظرفیت مهم به نحو شایسته برای توسعه و عمران شهرستان و جذب گردشگر استفاده شود.

آلاچیق متحرک یا طرح گردشگری دریایی در گیسوم تالش با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا شده است و به گفته مجری و سرمایه‌گذار آن، از 5/4 متر طول و عرض، 1600 کیلوگرم وزن و ظرفیت حمل ۱۰ مسافر برخوردار است. این آلاچیق دارای موتور 4 زمانه و سیستم فرمان و ریموت کنترل است.

جنس بدنه آلاچیق با چوب و اتصالات فولاد ضد زنگ محکم شده و از تجهیزات ایمنی برخوردار است و در آب‌های حفاظت شده، فاصله کمتر از 2 مایلی ساحل دریای خزر حرکت خواهد کرد.

طرح گردشگری دریاچه گیسوم، یکی از 8 طرح سالم‌سازی دریاست و به علت تلاقی جنگل و دریا و چشم‌اندازهای بدیع، از شهرت زیادی برخوردار است و مسافران و گردشگران زیادی را از داخل و خارج کشور جذب می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید