• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63879
+
-

بن‌بست ویزا

پیش از این انگلیس هم به 2 تکواندوکار ایرانی ویزا نداده بود

بن‌بست ویزا

تیم ملی اسکیت هاکی ایران به‌دلیل آنچه کارشکنی دولت اسپانیا در صدور روادید عنوان شده، در مسابقات قهرمانی جهان 3بازیکنش را به همراه نخواهد داشت.
مسابقات جهانی اسکیت هاکی از امروز در شهر بارسلونای اسپانیا آغاز می‌شود. ایران در بازی اول با اسلواکی روبه‌رو خواهد شد.
کاوه صدقی، سرمربی تیم ملی اسکیت هاکی، درباره عدم‌صدور روادید برای 3 بازیکن تیمش به همشهری گفت: «من فکر می‌کنم این جریانی است که از مدتی پیش آغاز شده و حالا گریبانگیر تیم اسکیت هاکی شده است. ندادن ویزا به ورزشکاران ایرانی دارد باب می‌شود که این موضوع اصلا پذیرفتنی نیست. از 3ورزشکاری که به آنها ویزا داده نشده دو نفرشان از کلیدی‌ترین بازیکنان ما بوده‌اند. یکی دروازه‌بان تیم و دیگری گلزن تیم است، نفر سوم هم پدیده تیم ماست که می‌توانست اتفاقات خوبی را در اسپانیا رقم بزند ولی کارشکنی‌های سفارت اسپانیا باعث شد از داشتن این 3 بازیکن محروم شویم.» 
صدقی درباره دلیل عدم‌صدور روادید برای بازیکنان تیم اسکیت هاکی گفت: «از همان اول که برای درخواست ویزا اقدام کردیم، برخوردهای خوبی با ما نشد. مثلا 4ساعت منتظر ‌ماندیم تا جواب ما را بدهند. زمانی که این شرایط را دیدیم، بلافاصله از طریق کمیته ملی المپیک اقدام کردیم و نامه فول ساپورت دریافت کردیم. همزمان نامه وزارت ورزش، شورای برون مرزی و فدراسیون جهانی اسکیت را در اختیار داشتیم ولی در نهایت اینها هم افاقه نکرد و 3بازیکن تیم ویزا نگرفتند. جالب است این را هم بگویم زمانی که چند بازیکن‌مان را ریجکت کردند، با اعتراضی که کردیم متوجه شدیم نوشته‌اند که دلیل سفر مشخص نبوده! مسابقات جهانی است و بازیکن دارد می‌رود بازی کند، بعد می‌گویند دلیلش مشخص نیست.» پیش از این هم، دولت انگلیس، در مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان، به 2 ورزشکار ایرانی ویزا نداده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید