• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63861
+
-

انتقال آزمایشی برق تولیدی از نیروگاه آبی سردشت

معاون اجرایی و بهره‌برداری سد و نیروگاه سردشت از برق‌دار شدن خط انتقال ۱۳۲ کیلوولت نیروگاه آبی به سمت پست برق این شهرستان خبر داد. «علی زمانی» به ایرنا گفت: این اقدام با هدف انتقال آزمایشی برق تولیدی از نیروگاه سد این شهرستان به شبکه سراسری انجام شده است.  

وی افزود: خط انتقال ۱۳۲ کیلوولتی از محل نیروگاه تا پست برق سردشت با داشتن ۶۰ دکل در مسیر، حدود ۱۷ کیلومتر فاصله دارد که در طول یک سال و نیم اخیر این خط انتقال احداث و به اتمام رسیده است. زمانی از راه‌اندازی کامل این واحد نیروگاهی در روزهای آتی خبر داد و بیان کرد: این واحد نیروگاهی تکمیل شده و در مرحله تست‌های نهایی قرار دارد که تا اواخر تیر امسال وارد مدار شده و برق تولیدی در این نیروگاه به شبکه سراسری برق کشور متصل شود. 

وی از شهروندان خواست با توجه به برق‌دار شدن این خط انتقال جهت جلوگیری از برق‌گرفتگی، از نزدیک شدن یا بالا رفتن از دکل‌های عبوری در محدوده روستاهای «ورچک»، «کولسه علیا»، «یاسین‌آباد»، «دارمرجان»، «قلته»، «شیواشان»، «باغی»، «کانی‌بید»، «نیسک‌آباد» و «زیرمرگ» خودداری کنند.  سد سردشت با اهداف تولید سالانه ۴۵۰ گیگاوات ساعت انرژی برق آبی به وسیله 3 واحد نیروگاه ۵۰ مگاواتی با ظرفیت ۱۵۰ مگاوات ساخته شده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید