• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63860
+
-

جشن شهرستان شدن اصلاندوز برگزار شد

جشن شهرستان شدن اصلاندوز که به تازگی از مرکز بخش ارتقا یافته است با حضور معاون سیاسی وزیر کشور، نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار اردبیل، شهروندان، کشاورزان و عشایر منطقه برگزار شد. به گزارش ایرنا، در این آیین شهروندان با اجرای برنامه‌های مختلف آیینی و فرهنگی از جمله موسیقی سنتی، برپایی نمایشگاه توانمندی‌های عشایر و اسب‌سواری روز اصلاندوز مغان را به مناسبت تبدیل به شهرستان شدن جشن گرفتند. همچنین هم‌زمان با گرامیداشت روز شهرستان اصلاندوز پروژه‌های در این شهرستان به ارزش ۳۸۰ میلیارد ریال افتتاح شد.  

استاندار اردبیل در این مراسم از تبدیل فرودگاه پارس‌آباد مغان به فرودگاه بین‌المللی خبر داد و گفت: توسعه این فرودگاه با توجه به داشتن ظرفیت لازم از سال آینده شروع می‌شود. همچنین مطالعات اتصال راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد شروع شده و امسال نهایی می‌شود که با راه‌اندازی این خط آهن و اتصال آن به جمهوری آذربایجان، تحول بزرگی در استان ایجاد خواهد شد.

«اکبر بهنامجو» عنوان کرد: دولت توجه ویژه‌ای به شهرهای مرزی دارد که نمونه آن ارتقای اصلاندوز مغان به شهرستان است. شهرهای دیگری که قابلیت شهرستان شدن را دارند در دستور کار قرار دارد.  وی با بیان این‌که دنبال توسعه همه‌جانبه استان هستیم، گفت: در هر یک از مناطق استان امکانات لازم توزیع شده و طرح‌های اساسی هم در دست اجراست.  بهنامجو بر لزوم ساماندهی تپه نادری اصلاندوز تاکید کرد و افزود: این مجموعه یه یک منطقه گردشگری تبدیل می‌شود. این مسئول شهرستان شدن اصلاندوز را حاصل تلاش مسئولان و توجه دولت دانست و افزود: در این شهرستان 7 اداره مستقر می‌شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید