• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 13 تیر 1398
کد مطلب : 63650
+
-

مسی تنهاست یا آرژانتین؟

مروری بر عملکرد ستاره بارسلونا در تیم ملی

مسی تنهاست یا آرژانتین؟

ذوب‌شدگان در مسی همیشه ادعا می‌کرده‌اند که او در تیم ملی تنهاست و تیم ملی آرژانتین متشکل از مسی و10  چوب خشک است. حالا بعد از ناکامی چندین‌باره او در یک تورنمنت ملی، تیغ منتقدان تیزتر هم شده است. مسی‌دوست‌ها از ایگواین انتقاد می‌کنند که اگر آن موقعیت تک‌به‌تک در فینال جام جهانی2014 را گل می‌کرد، الان مسی یک جام ملی داشت. آنتی‌مسی‌ها به یک پنالتی به هدر رفته و یک موقعیت خراب‌شده مسی در 2 فینال جام‌جهانی و کوپا اشاره می‌کنند که اگر او آنها را گل کرده بود، الان ایگواین 2 جام ملی داشت. ایگواین در کوپا غایب بود؛ مسی تنها یک گل از روی نقطه پنالتی به پاراگوئه زد و صفر پاس‌ گل به نام خود ثبت کرد. آرمانی، دروازه‌بان آرژانتین نقش بیشتری در صعود تیم به نیمه‌نهایی داشت و با مهار پنالتی پاراگوئه توانست آرژانتین را در جام نگه دارد.
 آرژانتین قبل از مسی 2 جام‌جهانی، 14 کوپا و یک جام کنفدراسیون‌ها داشت. آرژانتین بعد از مسی در همه این تورنمنت‌ها هیچ عنوانی نبرد.
 مسی که یک سال بعد از جام‌جهانی2018 را از تیم ملی مرخصی گرفته بود، در 4 فینال ملی حضور یافته و همه را باخته است. او در 9 تورنمنت ملی حاضر بوده و طبیعتا در 5 تای آنها رنگ فینال را هم ندیده است.
 طبق معمول بحث مقایسه با کریستیانو پیش می‌آید و اینکه رونالدو در کنار بازیکنانی به‌مراتب گمنام‌تر و ضعیف‌تر از همبازیان مسی در آرژانتین بازی می‌کند و اروپا رقابتی‌تر از آمریکای جنوبی و با حضور مدعیان بیشتری است. کریستیانو 3 فینال را با تیم ملی پرتغال تجربه کرده که دو تای آن را برده و یکی را به یونان سال2004 باخته است.
  ترول‌هایی ساخته شده که مثلا صحنه‌ای از آتش‌سوزی در یک اتاق را نشان می‌دهد که لوگوهای آرژانتین و بارسلونا در حال سوختن هستند و مسی فقط می‌تواند لوگوی بارسلونا را نجات بدهد اما رونالدو لوگوی پرتغال و رئال را با هم نجات داده است.
  مسی در جام‌جهانی: 19بازی و 6 گل، رونالدو: 17 بازی و 7گل؛ مسی در انتخابی جام‌جهانی: 45 بازی و 21 گل، رونالدو: 38بازی و 30 گل؛ مسی در جام کنفدراسیون‌ها حاضر نبوده اما رونالدو در 4بازی 2 گل به ثمر رسانده است.
  در بازی‌های دوستانه ملی آمار به سود مسی است که در 45بازی دوستانه، 32 گل به ثمر رسانده و رونالدو در 47 بازی دوستانه ملی تنها 17گل زده است.
 کوپا مسابقه مقدماتی و انتخابی ندارد و مسی در 26بازی در این تورنمنت 9 گل به ثمر رسانده است. رونالدو در 21 بازی در یورو 9گل زده و در 29 بازی انتخابی یورو 20گل. او در 2 بازی لیگ ملت‌های اروپا 3 گل به نام خود ثبت کرده است.
گل‌های ملی رونالدو که در بازی‌های غیردوستانه به ثمر رسیده تقریبا دوبرابر آمار مسی است با 71 گل در برابر 32گل. در مجموع هم رونالدو 20گل ملی بیشتر دارد؛ البته در 23بازی بیشتر.
 حالا شوخی‌ها با عملکرد مسی در تیم ملی به‌حدی رسیده که برخی به‌تمسخر می‌گویند کوپا آمریکا برخلاف جام ملت‌ها در سایر قاره‌ها که روال آن هر 4سال یک‌بار است، به‌طور نامنظم و گاهی پشت‌سر هم و بدون وقفه یک‌ساله برگزار می‌شود. سال بعد هم کوپا خواهیم داشت و منتقدان می‌گویند آنقدر کوپا برگزار می‌شود تا مسی یک جام ملی به کارنامه‌اش اضافه کند. اگر نشد، کوپا را سالی 3‌بار برگزار می‌کنیم!


مدافعان مسی معتقدند که او برای بهترین یا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ بودن نیازی به بردن جام ملی ندارد. منتقدانش می‌گویند او در تیمی غیر از بارسا درخششی ندارد. با همه اینها بدون احتساب این مقایسه‌ها و دسته‌بندی‌ها و دشمنی‌ها باید در سال‌های اندک باقیمانده از عمر فوتبالی مسی و کریستیانو از وجود این دو ستاره لذت ببریم. فوتبال بعد از بازنشستگی این دو نفر به یک بازی معمولی‌تر تبدیل خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید