• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 13 تیر 1398
کد مطلب : 63643
+
-

زیبا مثل حضور دختران زشت مثل جولان بوقچی‌ها

زیبا مثل حضور دختران زشت مثل جولان بوقچی‌ها

پیمان مقدم| استقلال در فصل جدید وضعیت متفاوتی از سال‌های قبل دارد. بعد از چند سال آبی‌ها استارت را جلوتر از مدعیان زده‌اند و حضور یک سرمربی ایتالیایی توجهات را به سمت‌شان جلب کرده است. استراماچونی جوان از نیمکت اینتر و رم ناگهان سر از مجموعه نفت تهرانسر در آورده تا شاید او رؤیای آبی‌ها را محقق کند. استقلال بعد از چندین و چند فصل پر فراز و نشیب دستش هنوز از لیگ برتر کوتاه است و در آسیا تا یک چهارم بیشتر بالا نرفته و کل دستاوردش یک جام حذفی بوده و بس. در سال‌هایی که رقیب قرمز همه رکوردها را جا به جا کرده، 3 بار پیاپی لیگ برتر را برده و برای دومین بار در تاریخ دبل کرده.
برای استقلالی‌ها که در تاریخ‌شان هیچ دبلی ثبت نشده(نه دوبار پیاپی لیگ را برده‌اند و نه در یک فصل، لیگ و حذفی را با هم به‌دست آورده‌اند) دیگر تاب و توانی برای دوری از جام و قهرمانی باقی نیست. شاید به همین دلیل باز کردن درهای استادیوم محل تمرین همه مدیران باشگاه را شگفت‌زده کرده است. آن‌قدر که حامد حاجیلو، مدیر جدید روابط عمومی باشگاه می‌گوید آنها منتظر 300تا 500نفر بوده‌اند اما با یورش نزدیک به دو هزار نفر غافلگیر شده‌اند. شاید غافلگیری بزرگ، ده‌ها خانمی بودند که بدون دعوت آمده بودند تا تیم محبوبشان را با سرمربی جدیدش ببینند.
  اشک‌های پشت دیوار
تصاویر عکاسان از تمرین آبی‌ها پر از اتفاق بود. شاید پررنگ‌ترینش به حضور چند دقیقه‌ای خانم‌ها در استادیوم و بعد خارج کردن‌شان از ورزشگاه بر می‌گشت. تصویر دخترانی که پشت دیوارها و فنس‌ها تیم‌شان را تشویق می‌کردند و حتی اشک می‌ریختند در فضای مجازی حسابی دست به‌دست شد. یک دختر نوجوان با بغض می‌گوید:«در اینستاگرام باشگاه نوشته بودند که حضور عموم در تمرین امروز آزاد است، ولی حالا اینجا ما را راه نمی‌دهند. می‌گویند ما نگفته‌ایم که خانم‌ها بیایند. مگر خانم‌ها جزو عموم نیستند؟» 
حامد حاجیلو، مدیر روابط عمومی باشگاه می‌گوید: «ما واقعا فکر نمی‌کردیم خانم‌ها این قدر استقبال کنند. اول تصمیم گرفتیم به آنها در قسمت پارکینگ مجموعه که مشرف به زمین تمرین است، جا بدهیم. بعد گفتیم بروند قسمت شمالی ورزشگاه روی سکوها بنشینند ولی تعداد تماشاگران که زیاد شد، به‌خاطر اینکه بتوانیم امنیت خانم‌ها و نظم تمرین را حفظ کنیم، از آنها خواهش کردیم از مجموعه خارج شوند.» 
  نگاه بهت‌زده استراماچونی
در دقایق پایانی تمرین دیگر امکان کنترل تماشاگران وجود ندارد. هواداران دوربین به‌دست به زمین می‌ریزند و بساط سلفی‌های زورکی با بازیکنان و مربیان برقرار می‌شود. شاید بازیکنان به این روال عادت داشته باشند. هجوم هوادار و آویزان شدن از گردن بازیکن و حتی در ماشین‌ها. ویدئوی منتشر شده از وریا غفوری که مشغول التماس به هواداران است که به اتوموبیلش آسیب نرسانند و تصاویر استراماچونی درحالی‌که به‌نظر می‌رسید از هجوم هواداران به داخل زمین حیرت‌زده و نگران شده، از قاب‌های ماندگار این تمرین پرحاشیه بودند.

  بوقچی‌های سوپراستار!
در کنار بی‌نظمی و آشوب پایان تمرین، حضور مداوم بوقچی معروف آبی‌ها که انگار چسبیده به لباس مربی بود و در همه تصاویر مخابره شده از استراماچونی در کنار او دیده می‌شد باعث اعتراض هواداران در فضای مجازی شده بود. افشار لفظی البته در گفت‌وگو با همشهری معتقد است که برای حفظ امنیت سرمربی تیم به او چسبیده تا به او تعرضی نشود! او می‌گوید: «قبل از اینکه مربی‌ها و بازیکن‌ها بیایند ما سکوها را آماده کردیم که مشکلی پیش نیاید. مثل کشورهای خارجی فقط یکی دو نفر باید حواسشان به مربی باشد. یکی ممکن است گوشی‌اش را بزند، یکی ممکن است لپش را بگیرد. خارجی‌ها دست به گردنشان بیندازی عصبانی می‌شوند. منشا را در اهواز چه کار کردند؟ همه‌اش می‌گویند ایران ناامن است. در این شرایط اگر کسی بیاید لپ مربی را بکشد، چه‌کسی جوابگو خواهد بود؟ خودش که نباید درگیر شود، وظیفه ماست حواسمان به این چیزها باشد.»
حاجیلو، مدیر روابط‌عمومی باشگاه استقلال با ماجرای حضور پررنگ بوقچی‌ها شوخی می‌کند و به همشهری می‌گوید: «افشار توی عکس‌های شخصی خود ما هم هست ولی وقتی کارش داریم نمی‌توانیم پیدایش کنیم.»
برخی از نزدیکان باشگاه استقلال پیش‌بینی می‌کنند با توجه به اتفاقات عصر سه‌شنبه، از این پس بیشتر تمرینات این تیم پشت‌ درهای بسته برگزار شود.

در کنار بی‌نظمی و آشوب پایان تمرین، حضور مداوم بوقچی معروف آبی‌ها که انگار چسبیده به لباس مربی بود و در همه تصاویر مخابره شده از استراماچونی در کنار او دیده می‌شد باعث اعتراض هواداران در فضای مجازی شده بود

این خبر را به اشتراک بگذارید