• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 13 تیر 1398
کد مطلب : 63648
+
-

ویلموتس سقف آرزوها را بالاتر برد

ویلموتس سقف آرزوها را بالاتر برد

مارک ویلموتس هر چند روز یک‌بار با رسانه‌های کشورش مصاحبه می‌کند و از خوبی‌های ایران می‌گوید. ظاهرا او از شرایط کاری‌اش بسیار راضی است؛ البته راه دل بردن از ایرانی‌ها را هم خوب یاد گرفته و بخشی از تعریف و تمجیدهایش هم در همین راستاست. بعد از گفت‌وگوی جالب ابتدای هفته، ویلموتس این بار با سایت «اسپورزا»ی بلژیک صحبت کرده و حرف‌های جالبی به زبان آورده است.
  میز بیلیارد
ویلموتس در ابتدای مصاحبه یعنی همان جایی که در حال توضیح مراحل مذاکره با ایرانی‌ها و دلیل پذیرفتن این پیشنهاد است، می‌گوید: «سفری سه روزه به تهران داشتم تا امکانات را بررسی کنم. زمانی که به آنجا رسیدم، دهانم از تعجب باز ماند؛ یک استادیوم 100هزار نفری با زمین چمنی که شبیه کفپوش میز بیلیارد و یک مرکز ورزشی که شبیه مجموعه توبکه بلژیک است و همه‌‌چیز دارد.» چمنی شبیه کفپوش بیلیارد! تا به حال چنین تعریف اغراق‌آمیزی از ورزشگاه آزادی تهران شنیده بودید؟
  هجومی‌تر، جنگنده‌تر و در مراحل بالاتر
ویلموتس در ابتدای ورود به ایران و در نخستین مصاحبه‌اش گفته بود آمده تا ایران را به جام‌جهانی برساند. این حرف او به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد چون صعود به جام‌جهانی با سهمیه‌ها و شرایط دوره‌های اخیر دیگر به یک عادت تبدیل شده و موفقیت بزرگی محسوب نمی‌شود. ایرانی‌ها حالا نه‌فقط دنبال حضور در جام‌جهانی بلکه به‌دنبال درخشش در این تورنمنت هستند. چیزی که ویلموتس حالا در مصاحبه جدیدش به آن اشاره کرده است. صحبت‌های جدید او را که خیلی بیشتر به دل هواداران فوتبال نشسته است بخوانید: «سرمربی قبلی تیم ملی ایران نتایجی استثنایی کسب کرده بود. ایران با او همیشه به جام‌جهانی می‌رفت اما آنها مرا استخدام کردند چون می‌خواهند که این تیم را به تیمی جنگنده مانند بلژیک تبدیل کنند. علاوه بر این آنها احساس می‌کردند که تیم‌شان با هدایت کی‌روش به اندازه کافی هجومی بازی نمی‌کند... ایران تیمی با پتانسیل شگفتی‌سازی است. این تیم هرگز از مرحله گروهی جام جهانی بالا نرفته است. پس محقق کردن این هدف برای من مثل یک چالش زیباست.»
  بیرانوند در باشگاه‌های درجه‌یک اروپا
تعریف و تمجید از بازیکنان ایرانی هم که کم‌کم دارد به ترجیع‌بند صحبت‌های ویلموتس تبدیل می‌شود. مربی بلژیکی یک‌بار دیگر در تعریف از ستاره‌های ایران و به‌خصوص بیرانوند می‌گوید: «در ایران واقعا بازیکنان بااستعداد فراوانی وجود دارد. من در ایران دروازه‌بانی دارم که هیچ‌کس او را نمی‌شناسد اما توانایی بازی در هر یک از باشگاه‌های بزرگ اروپا را دارد. من به یک بازیکن 18ساله (اللهیار صیادمنش) اجازه دادم نخستین بازی ملی‌اش را انجام دهد. او در تیم زیر 17ساله‌ها به آلمان گل زده بود. او به تیم ما اضافه شد و خیلی سریع در بازی مقابل سوریه گلزنی کرد.» مرد بلژیکی با این تعریف و تمجیدها، امید هواداران به تیم‌ملی و البته انتظارات از خودش را به‌شدت بالا می‌برد. در این بین شاید فقط هواداران پرسپولیس باشند که خیلی از این تعریف‌ها - آن هم در این مقطع حساس- خوش‌شان نیامده باشد. پرسپولیس این روزها برای نگه داشتن بیرانوند سخت در تلاش است و شاید بعد از حرف‌های ویلموتس قانع کردن بیرو برای ماندن در لیگ ایران سخت‌تر از قبل شود!
ویلموتس در نیمه دوم مصاحبه، درباره شرایط اجتماعی و امنیت در ایران هم یک‌بار دیگر روی صحبت‌های قبلی‌اش تأکید کرده و تهران را شهری امن ، پاکیزه ، زیبا و کاملا مدرن تفسیر کرده که شبیه شهرهای اروپایی است. منتظر مصاحبه‌های بعدی و هندوانه‌هایی که زیر بغل‌مان می‌گذارد باشید. فعلا دوران ماه‌عسل ما و ویلموتس است. باید منتظر روزهای سخت زندگی مشترک‌مان باشیم. ببینیم در آن روزها هم همین‌قدر خوش‌بین و مهربان هست یا نه.

این خبر را به اشتراک بگذارید