• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63575
+
-

گریشام هنوز می‌فروشد

پرفروش‌ترین کتاب‌های 2019 از نگاه نیویورک‌تایمز

آرش نهاوندی/مترجم

روزنامه نیویورک‌تایمز فهرست کتاب‌های پر فروش خود را در هفته آخر ژوئن سال 2019 منتشر کرد. در این فهرست، کتاب‌ها در انواع مختلف رمان‌های داستانی چاپی و کتاب‌های الکترونیکی، کتاب‌های غیرداستانی چاپی و الکترونیکی و کتاب‌های داستانی با جلد گالینگور، به‌صورت تفکیک شده آمده‌اند که در همشهری به معرفی آثار داستانی این فهرست می‌پردازیم. 

  تابستان 69

این کتاب اثر الین هیلدربرند نویسنده آمریکایی است و به‌مدت چندین هفته در فهرست کتاب‌های پر فروش نیویورک‌تایمز قرار داشته است. «تابستان 69 »‌ روایت زندگی خانواده‌ای است که فرزندی در ویتنام دارد و اتفاقاتی برای وی در آنجا و همچنین در ارتباط با خانواده‌اش رخ می‌دهد. آنها همچنین دختری دارند که در تظاهرات اعتراضی ضد‌جنگ شرکت می‌کند. این رمان همچنین به اسرار سیاهی می‌پردازد که زیر زمین پنهان شده‌اند.

  خرچنگ‌ها کجا آواز می‌خوانند



دلیا اونز نویسنده کتاب «خرچنگ‌ها کجا آواز می‌خوانند» است. اتفاقات داستان این کتاب در یکی از سواحل کارولینای شمالی در سال 1969رخ می‌دهد. موضوع داستان درباره زنی است که به تنهایی از غرق شدن در مرداب رهایی می‌یابد و مدتی بعد او از سوی دستگاه قضایی به‌عنوان متهم به قتل تحت تعقیب قرار می‌‌گیرد.

  محاسبه



کتاب «محاسبه» اثر جان گریشام، نویسنده و سیاستمدار مشهور آمریکایی است که از 8کتاب وی تاکنون اقتباس سینمایی شده است. این کتاب درباره یک کهنه سرباز جنگ جهانی دوم است که در یک کلیسا در می‌سی‌سی‌پی یک کشیش را به قتل می‌رساند.

  شهر دختران


نویسنده کتاب شهردختران الیزابت گیلبرت، رمان‌نویس آمریکایی است که کتاب «بخور، دعا کن و عشق بورز» اثر وی در سال 2010به‌مدت 199هفته در فهرست کتاب‌های پرفروش آمریکا قرار داشت. داستان کتاب شهر دختران درباره ویویان موریس 89ساله است که نگاهی دارد به مسیر زندگی‌اش از زمانی که در دهه 1940وارد عرصه تئاتر شد.

  خانم همه‌‌چیز



این کتاب را جنیفر وینر آمریکایی نگاشته است. او نویسنده ، تهیه‌کننده تلویزیونی و روزنامه‌نگار است. در سال 2002از کتاب او با نام «در کفش‌هایش» اقتباسی سینمایی شد. «خانم همه‌‌چیز» داستان دو خواهر به نام‌های جو و بتی کافمن و تجربیات زندگی آنها در حالی است که دنیای اطراف آنها در دهه 1950مدام در حال تغییر است. 

  لاینحل



«لاینحل» نیز در رده آثار داستانی دارای جلد گالینگور قرار گرفته است. جیمز پترسون و دیوید الیس،  نویسندگان این کتاب هستند. جیمز پترسون ازجمله پرفروش‌ترین نویسنده‌هاست که تاکنون 300میلیون نسخه از کتاب‌های وی فروخته شده‌اند. او همچنین نخستین فردی است که توانسته یک میلیون نسخه از کتاب‌های الکترونیکی خود را بفروشد. داستان این کتاب درباره قتل‌های به ظاهر تصادفی و غیرمرتبط هستند که ذهن امی داکری، مأمور اف‌بی‌آی را درگیر خود کرده است. 

  پیش از آنکه مال شما باشیم


لیسا وینگیت نویسنده این کتاب است. یک وکیل اهل کارولینای جنوبی از اقدامات و اتفاقات پرسش‌برانگیزی که در یک پرورشگاه در تنسی رخ می‌دهد مطلع می‌شود و... .

  آتش‌های کوچک همه جا



این کتاب را سلست ان‌جی نگاشته است. کتاب اول او با نام «همه‌‌چیزی که هیچ‌گاه به تو نگفته‌ام» کتاب سال آمازون شد. داستان آتش‌های کوچک همه جا، درباره هنرمندی است با گذشته‌ای راز آلود که به وضع موجود بی‌اعتنا است و در شهری کوچک زندگی می‌کند. 

  خالکوب آشوئیتس



هدر موریس استرالیایی نویسنده این کتاب است. داستان این کتاب در اردوگاه آشوئیتس در زمان اشغال لهستان توسط آلمان نازی رخ می‌دهد. یک بازداشتی این اردوگاه که وظیفه دارد سایر بازداشتی‌ها را علامت‌گذاری کند، به عشق یکی از آنها گرفتار می‌شود. این کتاب به فارسی ترجمه و چاپ شده است.

  آمن‌های خوب



نیل گایمن و تری پراتچت نویسندگان این کتاب هستند. این کتاب، داستانی متافیزیکی دارد که بر مبنای آن فرشته آزیرافال که همزمان به‌کار خرید و فروش کتاب نیز مشغول است به همراه کراولی دوست اهریمنی خود تلاش دارند از پایان دنیا جلوگیری کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید