• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63350
+
-

معاون علمی رئیس‌جمهوری در سفر به استان تاکید کرد

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان زنجان

نمایشگاه
حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان زنجان

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری برای بازدید از چند شرکت دانش‌بنیان و افتتاح نمایشگاه محصولات این شرکت‌ها روز سه‌شنبه وارد استان زنجان شد.

 به گزارش ایرنا، سورنا ستاری در بدو ورود با استقبال استاندار و مسئولان استانی از شرکت فرایند رشد تولید‌کننده قطعات ترانس برق دیدن کرد و در جریان مسائل این شرکت قرار گفت.  معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری همچنین در این سفر ساختمان جدید واحدهای ‌زیست فناور این استان را افتتاح کرد و با حضور وی نمایشگاه محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان زنجان نیز گشایش یافت.  

بازدید از پارک علم و فناوری استان زنجان و بهره‌برداری از فاز دوم پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان از دیگر برنامه‌های دکتر ستاری بود.  بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک صنعتی نوآوران، بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان فرایند رشد، رهیافت دانش ایرانیان (پروژه گوسفندان چندقلوزای نژاد افشار)، بازدید از مرکز رشد واحدهای فناور سلامت دانشگاه علوم پزشکی زنجان و حضور در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی استان زنجان از جمله برنامه‌های سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری به زنجان بود.  

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در حاشیه بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان زنجان گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان زنجان و زیرساخت‌های صنعتی آن، این استان ظرفیت بالایی برای رونق تولید و توسعه‌ زیست‌بوم نوآوری دارد.  ستاری بیان کرد: شکوفا شدن این ظرفیت‌ها و توسعه پایدار این استان در گرو ایجاد یک‌ زیست‌بوم مساعد برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی است. تلاش می‌کنیم با همراهی بخش‌های اثرگذار استان این مهم را محقق کنیم.

 وی ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی در زنجان وجود دارد و شرکت‌های موفقی در این حوزه‌ها شکل گرفته‌اند و توسعه یافته‌اند و نمونه‌هایی موفق از این کسب‌وکارها را امروز شاهد هستیم. رئیس بنیاد ملی نخبگان با تأکید بر این‌که برنامه‌های مفصلی برای رونق تولید محصولات دانش‌بنیان بر بستر ‌زیست‌بوم نوآوری داریم، افزود: همه توان خود را برای استفاده از ظرفیت‌های زنجان به کار می‌گیریم و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها را اولویت خود می‌دانیم.

ستاری با بیان این‌که امسال حمایت از شرکت‌ها نسبت به سال گذشته رشدی چندبرابری خواهد داشت، گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع خلاق در قالب معافیت‌ها و حمایت از صنایع خلاق را ادامه می‌دهیم. در سال جاری حمایت از‌ زیست‌بوم نوآوری با رشدی چندبرابری ادامه می‌یابد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید