• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 11 تیر 1398
کد مطلب : 63314
+
-

کلی امیدواری، کمی نگرانی

می‌گویند نخستین ملاقات همیشه مهم است و تأثیر زیادی روی طرفین دارد. نخستین رودررویی گابریل کالدرون با پرسپولیسی‌ها هم شامگاه یکشنبه رخ داد. در شرایطی که تلاش باشگاه پرسپولیس برای گمراه کردن خبرنگاران در مورد ساعت ورود مربی آرژانتینی به نتیجه رسیده بود، کالدرون تنها در مقابل عده معدودی از اصحاب رسانه نخستین جملاتش را در مورد حرفه جدیدش بیان کرد؛ جملاتی که هم بوی امیدواری می‌داد و هم کمی نگران‌کننده به‌نظر می‌رسید.
 قوی و مصمم؛ شبیه آری هان
نکته‌ای که بیشتر از هر چیز دیگری در رفتار کالدرون جلب توجه می‌کرد، انگیزه و اشتیاق او برای کار بود. مرد آرژانتینی خیلی محکم، قوی و مصمم حرف می‌زد، ابایی از پذیرفتن مسئولیت مدعی بودن نداشت، از اینکه روی نیمکت تیمی با 3قهرمانی پیاپی نشسته بود نمی‌ترسید و تازه با لحنی قاطعانه از تلاش برای قهرمانی چهارم سخن می‌گفت. این قبیل سینه سپر کردن کالدرون، آدم را یاد آری هان می‌انداخت. این مربی هلندی هم میانه‌های لیگ پنجم در حالی وارد ایران شد که هیچ شناختی از پرسپولیس نداشت و او فقط یک هفته قبل از داربی تهران و نبرد با تیم آماده امیر قلعه‌نویی وارد کشور شد اما در همان فرودگاه با لحنی قدرتمندانه گفت: «مطمئنم که داربی را نمی‌بازیم. همین.» از قضا در آن شهرآورد که بدون گل هم به پایان رسید، پرسپولیس تیم برتر زمین بود. آری هان در مجموع چند‌ماه عملکرد موفقیت‌آمیز در پرسپولیس داشت و این تیم را به فینال جام حذفی هم رساند اما قبل از برگزاری فینال جدا شد. اگر این موضوع در مورد کالدرون هم تکرار شود و تیمش به اندازه حرف‌هایش جذاب باشد، حسابی خوش به حال پرسپولیسی‌ها خواهد شد.
 سومین تیم جهان؟ واقعاً؟
بخش نگران‌کننده سخنان کالدرون اما مربوط به جایی می‌شد که او از پرسپولیس به‌عنوان سومین تیم بزرگ جهان نام برد. البته ظاهرا منظور مربی آرژانتینی، از نظر میزان هوادار بوده و این مسئله در کلمات انگلیسی او هم مشهود است. حتی اگر همین ملاک را هم در نظر بگیریم، طبیعی است که پرسپولیس با وجود سیل هوادارانش جایی بین 3تیم برتر دنیا نداشته باشد. غول‌هایی مثل بارسلونا،
 رئال مادرید، بایرن‌مونیخ، یوونتوس و... حتما جایگاهی بین‌المللی و رفیع دارند. حتی در زادگاه خود آقای کالدرون هم ریورپلاته و بوکاجونیورز علاوه بر دیوانگان بومی، از طرفداران پرشماری در سراسر دنیا بهره می‌برند. بنابراین این حرف کالدرون، غیرواقعی و آمیخته به اغراق به‌نظر می‌رسد که باعث نگرانی است. یادش به‌خیر؛ وینفرد شفر هم مدام می‌گفت در آلمان همه دارند راجع‌به استقلال حرف می‌زنند، اما آخرش چه شد؟
 فضا خوب است
در مجموع حضور کالدرون در ایران، حتی پیش از امضای قرارداد رسمی و آغاز تمرینات توانست فضای نومیدی حاکم بر باشگاه پرسپولیس را بشکند و به سوگواری‌ها برای برانکو پایان بدهد. فعلا برآورد اغلب هواداران پرسپولیس از مربی جدید خوب بوده و او را مشتاق به‌کار دیده‌اند. طبعا کالدرون هم در آغاز ماموریت جدیدش بیش از هر چیز دیگری به همین سرمایه معنوی نیاز دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید