• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
سه شنبه 11 تیر 1398
کد مطلب : 63209
+
-

در حاشیه سیاست

در حاشیه سیاست
در حاشیه سیاست


  برای برخورد با منسوبین مقامات خط قرمز نداریم
غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه با حضور در برنامه تلویزیونی جهان آرا در پاسخ به اینکه چرا پای برخی برادران مسئولان به دادگاه باز نمی‌شود وآیا امیدوار باشیم که در دور جدید این اتفاق بیفتد،  گفت: برای برخورد با منسوبین مقامات خط قرمز نداریم کما اینکه تا الان هم این اتفاق افتاده است. اسماعیلی اظهار کرد: تاکنون از یک رئیس‌جمهور فرزندان او بازداشت شده‌اند و از یک رئیس‌جمهور هم معاونین بازداشت و محاکمه شده‌اند.

  هدف از فشارهای آمریکا به روایت علم‌الهدی
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در اظهاراتی گفته که آمریکا در مقابله با انقلاب اسلامی، 3‌ هدف را دنبال می‌کند که نخستین آن متوقف کردن انقلاب است: انقلاب راکد شود و توسعه پیدا نکند چون توسعه انقلاب همه دنیا را تبدیل به ایران خواهد کرد و دنیا را به شکل جریان ضد‌استکباری درمی‌آورد. به گزارش خبر آنلاین به گفته سیداحمد علم‌الهدی، دومین هدف نابودی نظام و سومین هدف، هدف ‌قراردادن شخص رهبری است، رهبر انقلاب را هدف تمام این توطئه‌ها و فتنه‌ها قرار دادند که اگر رهبری ضربه خورد، به‌دنبال آن نظام و انقلاب نابود شده است.

  علاقه فرمانده نیروی دریایی هند به رهبر انقلاب
امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش که پیش از این فرمانده نیروی زمینی ارتش بود، به فارس گفته که «امیر دریادار کوچکی، فرمانده اسبق نیروی دریایی ارتش در سفری که به هندوستان داشتند، می‌گفتند فرمانده نیروی دریایی هندوستان برای شام ما را دعوت کرده بودند و ما نیز به اتفاق هیأت همراه رفتیم و پس از شام نشستی با فرمانده نیروی دریایی هندوستان داشتم. این فرمانده یک سپهبدِ «سیک» (یکی از مذاهب هندوستان) بود که می‌گفت من عاشق آیت‌الله خامنه‌ای هستم و صریحا ازجمله «I Love Him» استفاده کرد و به رئیس دفتر خود دستور داد جعبه‌ای را بیاورد که آن جعبه پر از لوح‌های فشرده بود. زمانی که از او پرسیدم این لوح‌ها چیست؟ پاسخ داد اینها بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است که ما همه آنها را ثبت کرده‌ایم و راهبردهایمان را براساس بیانات مقام معظم رهبری می‌نویسیم.»

  نظرسنجی ندای ایرانیان برای خود
حزب ندای ایرانیان اعلام کرده مطابق نظرسنجی‌های صورت گرفته 50 تا60 درصد از شرکت‌کنندگان موافق ورود حزب ندای ایرانیان به انتخابات مجلس شورای اسلامی با پرچم حزبی و مستقل از جریان‌های سیاسی (ائتلاف‌های سیاسی) هستند و ٣٣.١ درصد مخالف حضور مستقل بودند. به گزارش ایسنا، در بخش دیگر این نظرسنجی ۸۹.۵ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند اعتماد عمومی به جریان اصلاحات کاهش پیدا کرده و روش‌های گذشته در انتخابات پیش رو موفق نخواهد بود. ۶.۴ درصد مخالف این دیدگاه بودند.

این خبر را به اشتراک بگذارید