• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62790
+
-

طرح تصفیه فاضلاب شهری بیرجند به بهره‌برداری می‌رسد

خبر
طرح تصفیه فاضلاب شهری بیرجند به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم طرح تصفیه فاضلاب شهری بیرجند در اوایل سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد و نیاز به تصفیه آب شهرستان بیرجند رفع شود. به گزارش ایسنا «مهدی هاشمی مقدم» در نشست خبری اظهار کرد: سال گذشته 5 هزار مترمکعب مخزن ذخیره وارد مدار شده است. وی با اشاره اصلاح ۴۲ کیلومتر از شبکه‌های اصلی افزود: سال گذشته ۳۶۰ دستگاه کنتور به صورت رایگان تعویض و ۳۶۰۰ قطعه شیر کاهنده در مدارس و مساجد نصب شد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی با اشاره به این‌که۷۵ درصد مشترکان خانگی هستند، تصریح کرد: سال گذشته هدررفت آب از 31.6 درصد به حدود 30.8 درصد کاهش پیدا کرده است. 

وی افزود: برای تکمیل طرح فاضلاب بیرجند که بسیار پرهزینه و یکی از نیازهای مهم در تکمیل چرخه آب است، نسبت به جمع‌آوری آب و استفاده مجدد از پساب برنامه‌هایی در دست اجرا داریم. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به بالا بودن میزان هدررفت آب در شهر بیرجند در شورای شهر خواستار شدیم در قالب تبصره 3 قانون بازسازی شبکه‌های فرسوده به ازای هر مترمکعب مبلغی از مشترکان برای بازسازی انشعابات فرسوده دریافت شود. این مسئول گفت: برای ساماندهی ایستگاه‌های تصفیه آب نشست‌هایی با دانشگاه برگزار و نظام‌نامه‌ای برای ارائه خدمات تنظیم شده که بر اساس آن اداره کل اوقاف باید برای دستگاه‌ها تاییدیه شبکه بهداشت اخذ کند. 

«محمود نادی» معاون خدمات مشترکان آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب شهری استان اواخر سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان از مشترکان طلب داشت.وی افزود: بیشترین طلب مربوط به شهرداری‌ها با 4 میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و نیروهای مسلح با 2 میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود. معاون خدمات مشترکان آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی بیان کرد: امسال 7 درصد افزایش تعرفه آب داشتیم، در صورتی که هزینه‌های شرکت آب و فاضلاب حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید