• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62536
+
-

اسکو؛ میزبان نهمین جشنواره گل‌ محمدی

فرماندار شهرستان اسکو از برگزاری نهمین دوره جشنواره برداشت گل محمدی در این شهرستان خبر داد. به گزارش مهر، «بابک رضی‌منش» گفت: این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری منطقه به گردشگران داخلی و خارجی، توسعه سطح زیر کشت باغ‌های گل و گیاهان دارویی، ایجاد ظرفیت‌های جدید برای توسعه سرمایه‌گذاری در 2 بخش کشاورزی و گردشگری و نهایتا اشتغال‌زایی در شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تفاوت جشنواره امسال با دوره‌های گذشته بیان کرد: هدف ما برگزاری باشکوه‌تر این جشنواره در سال جاری است، چراکه مقدمات ثبت ملی این جشنواره فراهم شده و در حال برنامه‌ریزی برای محقق شدن این امر هستیم. 

رضی‌منش دیگر اهداف برگزاری جشنواره را آشنایی هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران با مزیت‌های اقتصادی منطقه، تشویق کشاورزان به توسعه سطح زیر کشت گل ‌محمدی به دلیل نیاز آبی کمتر و امکان کشت در شیب‌های تند، دست‌یابی به فناوری فراوری مشتقات عصاره گل محمدی و گیاهان دارویی و استقرار فناوری جایگزین برای گلاب‌گیری سنتی عنوان کرد. 

گفتنی است نهمین دوره جشنواره شهرستانی گل محمدی ۱۳ تیر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در روستای گردشگری عنصرود برگزار می‌شود و علاوه بر تجلیل از کشاورزان و تولیدکنندگان این عرصه، نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی، هنری و صنایع دستی نیز در آن برگزار خواهد شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید