• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62535
+
-

آذربایجان غربی، میزبان ۶ رقابت بین‌المللی

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی از میزبانی ۶ دوره مسابقه بین‌المللی در رشته‌های مختلف ورزشی خبر داد. «عبدالله چمن‌گلی» به ایرنا گفت: این رویدادها شامل برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی، بازی‌های فوتسال غرب آسیا در رده بزرگسالان، مسابقات بوکس جوانان و نوجوانان آسیا، مسابقات جهانی کبدی، کاراته و پاراگلایدر است که در سال جاری به میزبانی آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اماکن و تجهیزات ورزشی استان شرایط خوبی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی دارد و همکاری و هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های مرتبط برای برگزاری مطلوب این مسابقات وجود دارد. چمن گلی با بیان این‌که برگزاری مسابقات بین‌المللی مایه دلگرمی ورزشکاران منطقه است عنوان کرد: این مسابقات زمینه ارتقا و رشد ورزش، بهبود زیرساخت‌های ورزشی، رونق گردشگری و ایجاد اشتغال را به همراه خواهد داشت.

این مسئول به میزبانی مسابقات لیگ جهانی والیبال اشاره کرد و گفت: میزبانی این مسابقات با موفقیت به پایان رسید، به طوری که نماینده فدراسیون جهانی والیبال از نحوه میزبانی ارومیه رضایت کامل داشت.

وی ابراز امیدواری کرد که سال آینده نیز آذربایجان غربی میزبانی مسابقات لیگ جهانی والیبال را برعهده بگیرد. بر اساس این گزارش، آذربایجان‌غربی رتبه بیست و یکم سرانه فضای ورزشی کشور را در اختیار دارد. سرانه ورزشی در سالن‌های سرپوشیده آذربایجان غربی ۱۵ سانتی‌متر و در سالن‌های روباز ۴۲ سانتی‌متر است که در مجموع به ۵۷ سانتی‌متر می‌رسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید