• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62530
+
-

اعتبارات آبخیزداری اردبیل 3 برابر شد

با مسئول
اعتبارات آبخیزداری اردبیل 3 برابر شد

امسال اعتبارات آبخیزداری استان اردبیل با سه برابر افزایش نسبت به سال گذشته به ۴۵ میلیارد تومان رسیده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با اعلام این خبر به تسنیم گفت: در حالی که اعتبارات اختصاص یافته به استان در سال 97 در حوزه آبخیزداری به میزان 15 میلیارد تومان بوده امسال شاهد افزایش مناسب این اعتبارات هستیم، به طوری که امسال اعتبارات آبخیزداری در استان اردبیل با سه برابر افزایش نسبت به سال گذشته به 45 میلیارد تومان رسید.

«شهامت هدایت» جذب همه اعتبارات اختصاص یافته را از مهم‌ترین اولویت‌ها عنوان کرد و افزود: با توجه به نقش اجرای پروژه‌های آبخیزداری در جلوگیری از فرسایش خاک، وقوع سیلاب، کاهش منابع آب زیرزمینی و هدررفت سرمایه‌های ملی همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا با اجرای پروژه‌های آبخیزداری در استان زمینه برای تخصیص اعتبارات در این حوزه را فراهم آوریم.

این مسئول با اشاره به اجرای طرح‌های آبخیزداری در 11 حوزه استان در سال گذشته بیان کرد: وقوع سیلاب‌های اوایل امسال در کشور ضرورت اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری را بیش از گذشته نمایان کرده و باید این موضوع جدی گرفته شود.

هدایت گفت: از مهم‌ترین خطراتی که استان را به دلیل بی‌توجهی به حوزه آبخیزداری تهدید می‌کند از بین رفتن غنای خاک در بخش زراعت و باغ است و می‌تواند بازدهی در این بخش را با چالش روبه‌رو کند که با اجرای طرح‌های آبخیزداری می‌توانیم از این چالش‌ها و مخاطرات جلوگیری کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید