• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62422
+
-

افزایش 50 درصدی تلفات رانندگی

در استان
افزایش 50 درصدی تلفات رانندگی

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: تلفات رانندگی در 3 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش داشته است. همچنین سال گذشته در استان کویری خراسان جنوبی ۱۱ مورد غرق‌شدگی داشتیم. به گزارش تسنیم، «مصطفی جعفرزاده» در نشست خبری اظهار کرد: طی سال گذشته 32 پرونده کمیسیون قصور پزشکی داشته‌ایم که نسبت به سال قبل 39 درصد افزایش داشته و از این تعداد 21 پرونده قصور پزشکی اثبات شده و در 11 پرونده تبرئه حاصل شده است. وی ادامه داد: کمبود پزشک یکی از دغدغه‌های پزشکی قانونی است و طی سال گذشته 7 دانشجوی سال آخر پزشکی را جذب کردیم. 

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان جنوبی افزود: سال گذشته 246 مورد فوتی ناشی از حوادث ترافیکی داشتیم. در زمینه متوفیان این حوادث برحسب جمعیت رتبه پنجم را داریم. جعفرزاده گفت: سال گذشته 11 مورد غرق‌شدگی در استان داشتیم که 4 مورد در سدها و بندهای استان، 2 مورد در استخر کشاورزی و یک مورد در حوض و 4 مورد در دیگر مکان‌ها رخ داده است. وی از افزایش 50 درصدی آمار کشته‌شده‌ها در تصادفات رانندگی در 3 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و خاطرنشان کرد: تمام مرگ‌های غیرطبیعی، مشکوک و خشن باید برای معاینه، صدور گواهی فوت و جواز دفن به پزشکی قانونی ارجاع داده شود. در این مدت 467 مورد ارجاع از مراجع قضایی برای معاینه جسد، صدور گواهی فوت و جواز دفن داشته‌ایم. 

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با بیان این‌که بیشترین ارجاع اجساد معاینه در شهرستان بیرجند بوده است توضیح داد: ضربه به سر شایع‌ترین علت فوت در تصادفات بوده است و 38 مورد فوت موتورسیکلت داشته‌‌ایم که به علت ضربه سر جان خود را از دست داده‌اند. جعفرزاده با بیان این‌که سال گذشته 18 هزار و 571 مورد پرونده معاینات بالینی داشتیم که به صدور نظریه کارشناسی برای ارائه به مراجع قضایی منجر شده است، افزود: 3276 مورد پرونده نزاع داشتیم و در زمینه پرونده همسرآزاری نیز نسبت به سال گذشته 1/6 درصد افزایش داشتیم. 

وی گفت: سال گذشته 244 مصدوم کار به پزشکی قانونی استان ارجاع داده شدند که این میزان در مقایسه با سال قبل 44 درصد افزایش داشته است. 8 متوفی بر اثر استنشاق مونوکسید کربن داشتیم که 33 درصد کاهش داشته است. 148 مورد پرونده مربوط به سقط درمانی تشکیل شده است که از این تعداد 98 مورد قابلیت دریافت مجوز سقط را داشته‌اند. مدیر کل پزشکی قانونی خراسان جنوبی تصریح کرد: فوتی‌های حوادث ترافیکی درون‌شهری در سال 97 نسبت به سال قبل از آن 44 درصد افزایش داشته است. 99 مورد فوتی‌های رانندگی طی سال گذشته مربوط به واژگونی‌، 97 مورد فوت برخورد وسایل نقلیه، 37 مورد برخورد با عابر، 9 مورد برخورد شیء و 4 مورد در سایر موارد بوده است. 

جعفرزاده ادامه داد: بیشترین عامل فوت از نظر خودرو با 45 مورد موبوط به پراید است و حوادث ناشی از وسایل نقلیه علت اول فوتی‌های خراسان جنوبی است. وی افزود: بیشترین ثبت فوت برحسب محل با 52 مورد مربوط به شهرستان طبس، 49 مورد مربوط به بیرجند و 48 مورد مربوط به نهبندان است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید