• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 16 بهمن 1396
کد مطلب : 6235
+
-

1500سهامدار کنتورسازی تعیین تکلیف شدند

مدیر نظارت سازمان بورس از تعیین تکلیف ۱۵۰۰ نفر از سهامداران خرد شرکت کنتور‌سازی‌ خبرداد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بورس، محسن خدابخش اعلام کرد: درنوبت اول ۱۵۰۰ نفری که موافقت خود را با قیمت تعیین شده از طرف خریدار اعلام کرده بودند، سهام خود را فروخته و از ترکیب سهامداران کنتورسازی خارج شدند. او در عین حال تأکید کرد: سازمان بورس اصراری بر فروش یا نگهداری سهام کنتورسازی ندارد اما با توجه به پیشنهاد ارائه شده زمینه را برای واگذاری سهام سهامداران خرد و حل مشکل آنان فراهم کرده است.

 او از ادامه پیگیری‌های سازمان بورس در مراجع قضایی برای احقاق حقوق سهامداران کنتورسازی سخن گفت و افزود: بحث واگذاری سهام کنتور‌سازی‌ برای سهامداران موضوعی اختیاری است. هر سهامداری که علاقه‌مند بود می‌تواند مالکیت سهام خود را انتقال دهد. اگرسهامداری نخواهد سهم خود را بفروشد، می‌تواند تا به نتیجه رسیدن پیگیری‌های قضایی صبر کند. او ادامه داد: به هر حال سهامدار تصمیم‌گیرنده نهایی است.

 

   زمان تسویه معاملات سهام کاهش یافت

 

مدیر نظارت سازمان بورس اعلام کرد: از دیروز یکشنبه ۱۵ بهمن‌ماه زمان تسویه معاملات اوراق بهادار در بورس و فرابورس از 3روز به 2روز کاهش یافت. محسن خدابخش با بیان اینکه فرایندکاهش دوره تسویه فقط برای 2بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس اعمال خواهد شد، افزود: معاملات اشخاصی که در این بازارها معامله می‌کنند، از این پس باید ظرف 2روز با اتاق پایاپای تسویه شود. او هدف از این اقدام را کاهش ریسک معامله‌گران سهام اعلام کرد و گفت: با کاهش دوره تسویه معاملات سهام علاوه بر کاهش یکروزه دوره تجمیع وجوه امانی، اشخاص مختلف می‌توانند نقدینگی مورد نیاز خود را 2روزه دریافت کنند. از سوی دیگر یکسری ریسک‌ها در زمان خرید تا فروش وجوه ممکن است وجود داشته باشد که از این طریق کاهش می‌یابد.

این خبر را به اشتراک بگذارید