• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 5 تیر 1398
کد مطلب : 62156
+
-

9هزار شغل در کرمان ایجاد می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان: برای ایجاد این تعداد شغل ۲۶۷ طرح سرمایه‌گذاری اقتصاد مقاومتی در استان تعریف شده است

خبر
9هزار شغل در کرمان ایجاد می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان کرمان از وجود ۲۶۷ طرح سرمایه‌گذاری اقتصاد مقاومتی در این استان خبر داد و گفت: به بهره‌برداری رسیدن این طرح‌ها با اعتباری نزدیک به ۱۸ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان باعث ایجاد ۹ هزار فرصت جدید شغلی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، «جعفر رودری» در هفتمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان به تفکیک طرح‌های یاد شده پرداخت و افزود: ۹۱ درصد این طرح‌ها به صنعت و معدن، 9/5 درصد به خدمات و 1/3 درصد به کشاورزی مربوط است.

وی بیان کرد: همچنین در سال جاری با مسئولیت اداره تعاون ۱۱ برنامه اشتغال‌زایی در استان داشتیم. با توجه به این‌که نقشه راه از طرف سازمان برنامه بودجه و وزارت کار ارائه شده بود، در این بخش کارهای خوبی انجام گرفته است.
رودری در ادامه گفت: ۱۱ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان بدون در نظر گرفتن سرمایه‌گذاری خارجی است که با لحاظ کردن سرمایه‌گذاری خارجی در مجموع به ۱۸ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان می‌رسد.


رفع مشکلات ۱۳۰ واحد صنعتی کرمان 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این نشست گفت: وضعیت ۱۳۰ واحد صنعتی در حال رصد است و به دنبال رفع مشکلات آنها هستیم.
به گزارش ایرنا «مهدی حسینی‌نژاد» با اشاره به این‌که ۳۴ پروژه اقتصاد مقاومتی در سال ۹۸ داریم که یک پروژه آن ملی و ۲۸ پروژه به بخش خصوصی مربوط است، افزود: انتخاب عموم این پروژه‌ها با نگاه به ظرفیت‌های استان بوده و بیشتر آنها به زنجیره فولاد مربوط است.

وی بیان کرد: برخی دیگر از پروژه‌ها به بخش پتروشیمی مربوط است چراکه ۲۴ میلیارد دلار درآمد کشور از این بخش است لذا در استان به دنبال ارتقا و توسعه بخش پتروشیمی هستیم.
حسینی‌نژاد با بیان این مطلب که ۱۱ برنامه را تعریف کردیم که یکی مربوط به موضوع افزایش تولید است، گفت: در حال رصد ۱۳۰ واحد صنعتی و به دنبال رفع مشکلات آنها هستیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید