• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
سه شنبه 4 تیر 1398
کد مطلب : 61923
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/MGOB
+
-

ارائه راه حل‌های کارشناسی برای بهره‌برداری از معادن

استاندار قم بر احصای راه حل‌های کارشناسی برای بهره‌برداری حداکثری با حفظ شاخص‌های زیست‌محیطی از معادن استان قم تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، «بهرام سرمست» در جلسه شورای معادن استان قم که در واحد تولیدی آجر نسوز آذرخش در شهرک صنعتی محمودآباد قم برگزار شد با تأکید بر بررسی مجوز فعالیت معادن در قالب قانون ماده ۱۱ هوای پاک افزود: روح قوانین زیست‌محیطی باید بر چنین مواردی حاکم شود.

وی اضافه کرد: در مورد معادن فعال در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت، برآورد کارشناسی صورت بگیرد و گزارشی در زمینه تعداد چنین معادنی ارائه شود.
سرمست با بیان این‌که از هیأت وزیران پیگیر حل موانع بهره‌برداری از معادن استان قم خواهیم شد بیان کرد: از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز برای اصلاح برخی از قوانین باید استفاده شود.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به مسأله‌ اکتشاف و بهره‌برداری از معادن استان قم گفت: دستگاه‌های دولتی باید نهایت تعامل را با واحدهایی که مسئولیت‌پذیر هستند و به همه تعهداتشان عمل کرده‌اند داشته باشند.

استاندار قم بیان کرد: دبیرخانه شورای معادن استان قم در مورد قوانین فعالیت معادن بررسی‌های لازم را در جلسات کارشناسی مورد بررسی قرار دهد و راه حل‌های کارشناسی برای آنها ارائه کند.
وی با قدردانی از واحدهای خصوصی فعال در استان قم شعار سال جاری تحت عنوان رونق تولید را مورد توجه قرار داد و گفت: خروجی جلسات نیز باید به توسعه اشتغال و تولید منجر شود.

سرمست با اشاره به راهبردهای استان قم در راستای بهبود وضعیت واحدهای تولیدی ادامه داد: استان قم به لحاظ معدن دارای ذخایر غنی است و باید از این ظرفیت‌های خدادادی با در نظر گرفتن قوانین استفاده کنیم.
استاندار قم بیان کرد: صادرات‌محور بودن، دانش بنیان بودن، تنوع محصولات و توسعه گام به گام از جمله معیارهایی هستند که باید در حمایت و اعطای مجوزهای جدید به واحدهای تولیدی مورد توجه مسئولان استان باشند.
سرمست گفت: شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی نیز باید در دستور کار بخش خصوصی استان قم باشد و مسئولان دولتی حمایت‌های لازم را از آنها داشته باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید