• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
سه شنبه 4 تیر 1398
کد مطلب : 61838
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/5Pjx
+
-

قم پایلوت اتحادیه داوری حقوقی کشور می‌شود

معاون قضایی و منابع انسانی دادگستری قم گفت: در ۲ هفته آینده با برپایی آیینی، استان قم به عنوان پایلوت اتحادیه سراسری کانون‌های داوری حقوقی در کشور معرفی خواهد شد.  

به گزارش ایرنا، «ابوالفضل مجدد» افزود: در این زمینه ساختار ملی در قم تعریف شده است و کانون‌های داوری حقوقی ایران در این استان افتتاح می‌شود و همه استان‌ها الزاماً باید عضو کانون شوند. وی با بیان این‌که با اجرای این طرح، قم برای نخستین بار در حوزه حقوقی پایلوت می‌شود اضافه کرد: این طرح مزیت‌های زیادی از جمله اشتغال‌زایی هزاران نفر، سرعت، تخصص و پایین بودن هزینه‌ها را دارد.

 مجدد با اشاره به این‌که برای نخستین بار در تاریخ کشور ساختار ملی در شهری غیر از تهران تشکیل می‌شود اضافه کرد: کانون داوری استان قم تشکیل و این بخش در همه حوزه‌ها از جمله فیلم‌سازی، تئاتر، چاپخانه و نشریات تشکیل شده است. وی بیان کرد: متخصصان هر بخش داوری بخش مربوطه را برعهده خواهند گرفت و اصحاب رسانه نیز می‌توانند در این عرصه و تخصص خودشان فعال شوند. 

معاون قضایی و منابع انسانی دادگستری قم با بیان این‌که هر کشوری که اقتصاد پیشرفته دارد داوری قدرتمندی نیز دارد گفت: با پیاده‌سازی ساختاری که استان قم در ایجاد کانون‌های داوری حقوقی ایجاد کرده، تا پایان امسال آمار قابل توجهی از حل و فصل اختلافات به دست خواهد آمد. مجدد افزود: شهر قم از الان در حوزه حقوق به عنوان مهد داوری ایران معرفی خواهد شد. 

وی در ادامه با بیان این‌که استان قم از نظر جذب قاضی و کارکنان دستگاه قضا در شرایط مطلوبی است بیان کرد: کارگاه‌های آموزشی نیز برای ارتقای توانمندی این قشر برگزار می‌شود و دوره‌هایی برای همه ضابطان قوه قضائیه در نیروی انتظامی و آمران به معروف ترتیب می‌یابد. وی افزود: در این کارگاه‌ها از بهترین استادان کشور برای هم‌افزایی و تعامل علمی با دانشگاه‌ها و استادان استفاده می‌شود و با توجه به این‌که مقررات در کشور متعدد و زیاد است آموزش‌ها مؤثر واقع می‌شود. 

مجدد بیان کرد: با توجه به این‌که حجم کارها در قم که شهرستان ندارد نسبت به سایر استان‌ها متفاوت است هوشمندسازی فرآیندهای اجرای احکام به کمک قاضی‌ها و کارکنان آمده است. وی افزود: استفاده از هوش مصنوعی در حوزه منابع انسانی کمک بسیاری کرده است و این طرح در اجرای احکام مدنی و ویژه خانواده نیز اجرا شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید