• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 4 تیر 1398
کد مطلب : 61844
+
-

زاینده‌رود جاری می‌ماند

معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو گفت: با دستور مساعد وزیر نیرو آب مورد نیاز کشت تابستانه کشاورزان استان اصفهان تامین می‌شود.

به گزارش ایمنا، «قاسم تقی‌زاده خامسی» با اشاره به برگزاری نوزدهمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت به‌هم پیوسته منابع آب حوضه آبریز زاینده‌رود در وزارت نیرو، گفت: این نشست پس از سفر هفته گذشته وزیر نیرو به استان اصفهان و دستور وی درباره بررسی آخرین وضعیت حوضه برای تخصیص آب کشت تابستانه برگزار شده است.

وی با اشاره به دستور مساعد وزیر نیرو در این جلسه در زمینه تخصیص آب برای کشت تابستانه کشاورزان اصفهانی، افزود: با توجه به این‌که بایستی حداقل ۴۵۰ میلیون متر مکعب آب در پایان سال آبی جاری برای کشت پاییزه در سد زاینده‌رود باقی بماند، مقرر شده تا ضمن رعایت تخصیص‌های مربوط به بخش شرب، صنعت و... بخشی از آن نیز برای کشت صیفی در تابستان برای کشاورزان در نظر گرفته شود.

معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو با اشاره به این‌که حدود ۳۵۰ تا ۳۷۰ میلیون متر مکعب آب برای کشت تابستانه اختصاص خواهد یافت، ادامه داد: درباره زمان و نحوه رهاسازی آب مورد نیاز برای این کشت پس از تشکیل جلسه کمیته ۱۵ نفره متشکل از نمایندگان شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، صنف کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان تصمیم‌گیری و به زودی اعلام خواهد شد.

تقی‌زاده خامسی اضافه کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد که با مسئولیت استان، تمهیدات لازم برای مصرف بهینه اتخاذ و برای رعایت خط قرمز حجم آب و نگهداشت کشت پاییزه نیز برنامه‌ریزی شود.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد این کمیته به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که در تابستان نیز همچنان آب در زاینده‌رود جاری بماند تا موجب نشاط شهروندان و گردشگران باشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید