• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61535
+
-

افزایش شمار روزهای پاک در بجنورد

کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی گفت: بهار امسال شمار روزهای هوای پاک در بجنورد، مرکز استان، رکورد زده است و خوشبختانه مردم این شهر هوای پاک و سالم استنشاق کردند. به گزارش ایرنا، «جواد عمارلو» اظهار کرد: بهار امسال مردم بجنورد ۵۶ روز هوای پاک و ۳۷ روز هوای سالم استنشاق کرده‌اند. وی ادامه داد: هوای پاک در بهار سال گذشته ۴۳ روز و هوای سالم ۴۵ روز به ثبت رسیده است البته در 3 ماه نخست پارسال هوای مرکز استان در 4 روز برای گروه‌های حساس ناسالم و در یک روز برای تمام گروه‌ها ناسالم گزارش شد. کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی افزود: در سال‌های ۹۶ و۹۷ مردم بجنورد در بهار هوای ناسالم را تجربه کردند اما در سال ۹۵ هم بهار این شهر روز ناسالم نداشته است. 

عمارلو با بیان این‌که شمار روزهای هوای سالم بهار ۹۵ کمتر از امسال بوده است، گفت: مردم بجنورد در بهار آن سال ۴۰ روز هوای پاک و ۵۳ روز هوای سالم استنشاق کرده‌اند. وی تصریح کرد: اکنون هوای خراسان شمالی در یک نقطه از مرکز استان پایش می‌شود و فقط ایستگاه سنجش آلایندگی هوا که در بجنورد مستقر است می‌تواند کیفیت هوای میدان خرمشهر را رصد کند. 

کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی یادآور شد: زیرساخت‌ها برای راه‌اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر جاجرم هم در دست پیگیری است اما هنوز محقق نشده است. عمارلو توضیح داد: ایستگاه سنجش آلودگی هوا در جاجرم فقط قادر است آلودگی هوا را به لحاظ میزان گردوغبار رصد و پایش کند، البته دغدغه در این شهر گردوغبار است و هنوز دغدغه خاصی به لحاظ گازهای آلاینده وجود ندارد. افزایش خودروها در شهر بجنورد، این شهر را در معرض آلودگی هوا قرار داده است و کارشناسان معتقدند کاسه‌ای بودن این شهر سبب شده است تا حل آلودگی هوا به‌سادگی میسر نباشد از این رو باید راهکارهای جلوگیری از آلودگی هوا در اولویت قرار گیرد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید