• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61532
+
-

صدور کارت اهلیت برای صادر‌کنندگان زعفران

رئیس شورای ملی زعفران ایران از مدیریت صادرات این محصول با همکاری 2 وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی و گمرک خبر داد و گفت: کارت اهلیت برای صادر‌کنندگان زعفران صادر می‌‎شود. به گزارش تسنیم، «محسن احتشام» اظهار کرد: پیشنهاد داده‌ایم که به‌زودی با همکاری وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی و گمرک جمهوری اسلامی ایران کارت اهلیت برای صادر‌کنندگان زعفران صادر شود. وی ادامه داد: اگر صادرکننده کارت اهلیت صادرات را داشته باشد، زعفران صادراتی عملا با برند ملی صادر می‌شود و نشان ملی زعفران ایران را خواهد داشت. 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند افزود: متاسفانه افرادی با کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف عملا مانع فعالیت‌های مفید و سازنده و مولد هستند. احتشام یادآور شد: این معضلی بزرگ برای صادرکنندگانی است که می‌خواهند قانونی و بر پایه اصول محصولات خود را صادر کرده و با هدف بازگشت نرخ ارز رسالت خودشان را ایفا کنند. در این زمینه عملا با واسطه‌ها و دلال‌ها مواجهیم. رئیس شورای ملی زعفران ایران به فعالیت شرکت تروند زعفران اشاره کرد و گفت: تروند زعفران یک شرکت دانش‌بنیان در صنعت زعفران است. این شرکت برای نخستین بار در ایران فراورده‌های جدیدی را از زعفران تولید کرده و زنجیره ارزشی را در این محصول شکل داده و به دنبال دوری از خام‌فروشی است. 

وی خاطرنشان کرد: شرکت تروند زعفران قائن نسل در نسل در تولید مواد غذایی مثل زعفران، زرشک و محصولات کشاورزی مشغول به فعالیت است. ما نسلی هستیم که به نحوی سنت را به صنعت پیوند داده‌ایم. احتشام افزود: این شرکت در زمینه بسته‌بندی و صادرات زعفران فعالیت دارد و در کنار مزارع زعفران در قائنات که مهد تولید زعفران در ایران به شمار می‌رود، راه‌اندازی شده است. رئیس شورای ملی زعفران ایران با بیان این‌که به بیش از 40 کشور دنیا صادرات داریم اما مشکل بزرگ ما برگشت پول است، گفت: به دلیل محدودیت‌های بازارهای جهانی به‌ویژه در بحث نقل و انتقال پول و عدم مدیریت در بازار صادرات با مشکل روبه‌رو شده‌ایم.

این خبر را به اشتراک بگذارید