• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61527
+
-

46 شکارچی غیرمجاز به دام افتادند

حوادث
46 شکارچی غیرمجاز به دام افتادند

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست خراسان جنوبی گفت: در 3 ماه نخست امسال ۴۶ متخلف زیست‌محیطی و شکارچی غیرمجاز در این استان دستگیر و به محاکم قضایی معرفی شدند. به گزارش ایرنا «مسعود مستقیم» افزود: این متخلفان زیست‌محیطی در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست استان، مناطق آزاد، نقاط کویری و مناطق مرزی دستگیر شدند. وی بیان کرد: از این شکارچیان ۱۲۹ قطعه مرغ مینا، ۷۴ قطعه عروس هلندی، ۱۳ قطعه طوطی سبز و ۱۹ قطعه کوتوله هندی، 5 قطعه هوبره، ۱۷ قطعه کوکر، ۱۰ قطعه مرغابی سرسبز و 4 قطعه کبک وحشی کشف شد. مستقیم عنوان کرد: همچنین گوشت و آثار متعلق به 3 راس جبیر، 4 راس کل و میش وحشی، لاشه و گوشت 8 راس قوچ وحشی، یک راس توله گرگ، 4 تخته پوست گرگ و 4 راس سرخرگوش از این شکارچیان کشف شده است. 

وی اظهار کرد: 3 قبضه سلاح شکاری ساچمه‌زنی، تعداد یک قبضه سلاح شکاری گلوله‌زنی، تعداد 3 قبضه سلاح بادی دوربین‌دار به همراه تعداد یک عدد سلاح غیر مجاز ساچمه‌زنی، تعداد ۸۰ عدد فشنگ مربوط به سلاح شکاری ساچمه‌زنی و 4 عدد فشنگ سلاح شکاری گلوله‌زنی و ساچمه‌های متعلق به سلاح بادی نیز از شکارچیان غیرمجاز کشف شد. فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست خراسان جنوبی گفت: تعداد ۱۱ نفر از شکارچیان غیرمجاز و متخلفین زیست‌محیطی نیز قبل از انجام شکار و در حین شروع به شکار دستگیر شدند. مستقیم افزود: ۲۹ مورد تیمار و رهاسازی انواع مختلف جانوران و پرندگان نیز توسط یگان حفاظت محیط‌زیست استان از ابتدای سال جاری انجام شده است. 

وی در ادامه همکاری فعال و گسترده پرسنل انتظامی و مرزبانی استان، مشارکت جوامع محلی و اهالی بومی مناطق، همیاران محیط‌زیست و همکاری فعال و گسترده فعالان عرصه محیط‌زیست استان و علاقه‌مندان به طبیعت را قابل تقدیر دانست و افزود: امیدواریم همکاری بیش از پیش همیاران موجب به صفر رسیدن معضلات زیست‌محیطی شود. اکنون ۲ میلیون و ۵۴ هزار و ۶۲۸ هکتار (6/13درصد) از وسعت خراسان جنوبی به عنوان مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست است. خراسان جنوبی دارای 4 منطقه حفاظت شده «درمیان»، «مظفری»، «ارک و گرنگ»، «شاسکوه» و 3 پناهگاه حیات وحش «تالاب کجی نمکزار نهبندان»، «رباط شور» و «نایبندان طبس» و 7 منطقه شکارممنوع درح، جیک و زیدر، باقران، کمر سرخ، لشکرگاه عشق‌آباد و علی‌حیدر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید