• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 15 بهمن 1396
کد مطلب : 6142
+
-

تکذیب مرگ کارتن‌خواب‌ها در سرمای تهران

قدیمی روزگذشته گزارشی از عملکرد 10ماهه این سازمان ارائه کرد. او گفت: بیش از 285هزار کارتن‌خواب در گرمخانه‌های تهران اسکان داده شده‌اند

 

محوریت اصلی نشست مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با رسانه‌ها، اسکان و نجات کارتن‌خواب‌ها و افراد بی‌سرپناه در شب‌های سرد هفته گذشته تهران بود. به گزارش همشهری، آماری که سال‌ها قبل و پیش از راه‌اندازی مددسراها، اورژانس تهران، تعداد کارتن‌خواب‌های جان باخته به‌دلیل سرمای هوا را گاهی تا 10نفر هم اعلام می‌کرد و حالا به گفته رضا قدیمی این آمار به صفر رسیده است. او در ضمن ارائه آمار از تعداد کارتن‌خواب‌های پناه گرفته در مددسراها، خبر جان‌باختن یکی، دو کارتن‌خواب در سرمای اخیر را تکذیب کرد و از تلاش و فعالیت 100خودروی گشت شهرداری در مناطق مختلف برای انتقال کارتن‌خواب‌ها به گرمخانه‌ها خبرداد. به گفته مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در 10ماهه نخست سال‌جاری 285هزار و 65کارتن‌خواب از مددسراها استفاده کرده‌اند که در سرمای هفته گذشته 21کودک نیز در میان آنها بوده و با همکاری بهزیستی جذب شده‌اند. 3هزار و 862متکدی حرفه‌ای در 2سامان سرای لویزان ویژه زنان و اسلامشهر ویژه مردان اسکان داده شده و خدمات دریافت کرده‌اند. 18هزار و 234همراه بیمار در همراه سراهای پایتخت چند شب اقامت داشته و 8هزار و 116نفر نیز از خدمات 10پایگاه خدمات اجتماعی شهرداری مشاوره دریافت کرده‌اند. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین فعالیت‌های این پایگاه‌ها به‌ویژه آنهایی که در راه‌آهن و پایانه‌های اتوبوسرانی مستقرند شناسایی و جذب دختران و پسران فراری  و تعیین تکلیف آنها با همکاری بهزیستی و تماس با خانواده‌هایشان است. در 300روز ابتدای سال‌جاری 54دختر و 62پسر فراری توسط پایگاه‌های مستقر در پایانه‌های حمل‌ونقل‌ برون شهری شناسایی شده‌اند.

 

 

 نبود تشکیلات بیمارستانی، ویژه آسیب‌دیدگان اجتماعی

قدیمی می‌گوید: متکدیان حرفه‌ای که در سامان سراها نگهداری می‌شوند مجموعه‌ای از انواع مشکلات و بیماری‌های جسمی و روانی را دارند که با هماهنگی وزارت بهداشت، درصورت نیاز و بروز مشکلات جسمی نیازمند مراقبت و درمان ویژه به 2بیمارستان لقمان و امام‌حسین منتقل می‌شوند و به‌دلیل نداشتن هیچ‌گونه مدارک هویتی و خدمات درمانی، تمامی هزینه‌های درمانشان توسط شهرداری پرداخت می‌شود. او هرچند از همکاری وزارت بهداشت برای پذیرش این بیماران ویژه قدردانی، می‌کند اما این را هم می‌گوید که بیمارستان‌ها تلاش‌شان بر نپذیرفتن یا ترخیص سریع‌تر این بیماران به‌دلیل وضعیت خاص‌شان است. مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی می‌گوید: «‌ما نیازمند راه‌اندازی تشکیلات بیمارستانی، ویژه این بیماران درکشور هستیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید