• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61370
+
-

افزایش مرگ‌ومیر ناشی از گرمایش جهانی

خبر
افزایش مرگ‌ومیر ناشی از گرمایش جهانی

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که گرمایش جهانی می‌تواند باعث مرگ هزاران نفر شود. پژوهشگران می‌گویند: اگر متوسط افزایش دمای جهانی به 3درجه سانتی‌گراد برسد، موج گرما می‌تواند نزدیک به ۶۰۰۰نفر در نیویورک، ۲۵۰۰نفر در لس‌آنجلس و بیش از ۲۳۰۰نفر را در میامی از بین ببرد. آنها افزودند: مناطقی مانند میامی، لس‌آنجلس و دیترویت در ایالات متحده آمریکا، احتمالاً بیشترین تلفات را خواهند داشت.
پیش از این نیز هیأت بین دولتی تغییر اقلیم سازمان ملل هشدار داده بود که دمای هوا در دهه‌های آینده در خاورمیانه بسیار زیاد می‌شود. به‌طوری‌که ایران نیز از این گرمای شدید تأثیر می‌پذیرد و برخی شهرهای جنوبی ایران همچون ماهشهر و بندرعباس غیرقابل سکونت می‌شود. حالا نتایج تحقیقات جدید نیز حاکی از آن است که اگر ایالات متحده و دیگر کشورها اقدامات فوری را برای محدود کردن گرمایش جهانی انجام دهند، بسیاری از مرگ‌ومیرهای ناشی از گرمای شدید ممکن است اتقاق نیفتد.
به گزارش ایسنا، اگر ملت‌های جهان به اهداف توافقنامه پاریس درباره تغییرات آب وهوایی متعهد نباشند و افزایش دما تا سال۲۱۰۰ ادامه پیدا کند، هرساله منجر به از بین رفتن هزاران نفر خواهد شد.محققان عنوان کردند: امواج گرما تهدیدی جدی برای جمعیت‌های آسیب‌پذیر مانند کودکان و سالخوردگان است و هزاران مرگ‌ومیر ناشی از گرما و آسیب‌های جدی ناشی از آن، سالانه در سراسر جهان گزارش شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید