• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61264
+
-

جاده اردبیل-لوشان 3 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

عمرانی
جاده اردبیل-لوشان 3 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل اعتبار مورد نیاز برای احداث و تکمیل پروژه راهسازی جدید جاده اردبیل-لوشان را 3 هزار میلیارد تومان عنوان کرد. «محبوب حیدری» به ایرنا گفت: پروژه احداث راه جدید جاده اردبیل-لوشان در صورت اجرا و عملیاتی شدن تحول بزرگی در این استان به وجود خواهد آورد و اگر چنانچه انتخاب اولویتی برای تحقق پروژه‌ای را به اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل محول کنند، حتماً این جاده را در اولویت کاری خود قرار خواهیم داد.

وی افزود: این جاده مزایایی همچون اتصال به مرکز کشور با مسافت کمتر را به دنبال دارد و به دلیل واقع شدن پروژه در منطقه نیمه گرمسیری، معتدل و خوش آب و هوا، مسافرت بی‌خطر و عاری از برف و سرما در همه فصول سال با احداث این راه در آینده برای مسافران استان اردبیل امکان‌پذیر می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: امکان‌سنجی و بررسی لازم درباره این پروژه انجام گرفته و هیچ مشکلی برای آغاز اجرای این پروژه به لحاظ تئوری وجود ندارد، اما با توجه به شرایط سخت اقتصادی در کشور و افزایش روزافزون محدودیت‌های اعتباری، مهم‌ترین مساله هزینه اجرای این پروژه است که با شرایط فعلی اقتصادی آغاز عملیات اجرایی آن به زودی بعید به نظر می‌رسد. 

حیدری بیان کرد: با توجه به افزایش هزینه ساخت راه‌های اصلی در کشور، اعتبار مورد نیاز برای احداث هر کیلومتر از این جاده بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال است. اکنون ادامه چهاربانده شدن محور اردبیل - سرچم در دستور کار این اداره کل است و تلاش می‌شود با جذب اعتبارات ملی بخش بزرگی از پروژه احداث باند دوم این راه که از سمت اردبیل آغاز شده در سال‌های آینده به اتمام برسد. 

این مسئول به واگذاری ساخت و احداث راه‌های روستایی به اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان اشاره کرد و افزود: از اول سال مالی جاری اداره کل راه و شهرسازی استان هیچ وظیفه‌ای در قبال ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید