• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61216
+
-

درآمد گمرک قم به ۹۲۰ میلیارد ریال رسید

مدیر کل گمرکات قم با اشاره به ارزیابی دقیق وضعیت صادرات و واردات کالاها توسط گمرک‌های استان گفت: درآمد این دستگاه از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ۹۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

«محمد خلیلی» در گفت‌و‌گو با ایرنا بیان کرد: از مجموع کل درآمد این مدت، مبلغ ۱۹۰ میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده و سایر عوارض و مبلغ ۱۰ میلیارد ریال درآمد استانی بوده است.
وی افزود: در این مدت در بخش صادرات ۲۴ هزار و ۹۹۸ تن انواع کالا همچون گرانول، پفک، کفش و صندل، شمش سرب، مواد و محصولات پلاستیکی و شیمیایی، هیدروکربن و چسب چوب به ارزش ۲۷ میلیون دلار صادر شده است.

خلیلی ادامه داد: عمده کشورهای هدف صادراتی کالاهای تولید شده در قم کشورهایی همچون عراق، افغانستان، امارات، هند، پاکستان و ازبکستان هستند.
وی گفت: همچنین در بخش واردات نیز در این مدت ۱۰ هزار تن کالا از قبیل خودرو سواری، اجزا و قطعات موتور سیکلت، الیاف اکرولیک، اجزا و قطعات ماشین لباسشویی و پکیج و لوازم آرایشی و بهداشتی وارد استان شده است.

وی بیان کرد: عمده واردات انجام شده به قم در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال، از طریق کشورهایی همچون کره، چین، هند، ایتالیا، امارات، ترکیه و ژاپن صورت گرفته و در این مدت ۴۸ میلیون دلار کالا از طریق گمرک‌های استان به کشور وارد شده است.
وی ادامه داد: در بخش ترانزیت نیز طی ۲ماه یاد شده مقدار ۱۰ هزار و ۳۱۶ تن کالا از سایر گمرک‌ کشور به گمرک استان قم ترانزیت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

خلیلی گفت: همچنین درباره موضوعات قضایی نیز تعداد ۲۷ فقره پرونده مظنون به قاچاق به ارزش ۱۲۰ هزار و ۶۷۰ میلیون ریال در گمرکات استان قم تشکیل شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید