• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61190
+
-

نصب تابلوهای هشدار عبور حیوانات در شرق سمنان

محیط‌زیست
نصب تابلوهای هشدار عبور حیوانات در شرق سمنان

 مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: 4 تابلو هشدار دهنده برای پیشگیری از تصادف‌های جاده‌ای یوزپلنگ در یکی از محورهای اصلی کشور و جاده ترانزیتی و مواصلاتی تهران- مشهد در شرق استان نصب شد.

 به گزارش ایرنا، «امیر عبدوس» افزود: محور میاندشت-عباس آباد محور ارتباطی و مهاجرت حیات وحش بین زیستگاه‌های توران، خوش ییلاق و میاندشت در شرق استان سمنان است که به علت چهاربانده شدن و فراهم شدن امکان افزایش سرعت خودروها، به قتلگاه گونه‌های نادر کشور تبدیل شده و تابلوهایی با هدف اعلام هشدار به رانندگان نصب شده است.

وی اظهار کرد: اداره کل حفاظت محیط ‌زیست استان سمنان با اعتبارات ملی معاونت محیط ‌زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در قالب اجرای طرح ایمن‌سازی محور میاندشت عباس آباد، علاوه بر نصب 4 تابلوی بزرگ هشدار دهنده، دوطرف جاده به طول چهار کیلومتر حصارکشی کرده است که این حرکت ادامه دارد.

عبدوس اضافه کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان به منظور حفاظت از حیات وحش در محور میاندشت-عباس‌آباد پیشنهاد کاهش سرعت در طول ۳۰ کیلومتر از این مسیر را به کمیسیون ایمنی راه‌های استان برای دریافت مجوز لازم توسط پلیس راهنمایی و رانندگی ارائه داده است.

وی با بیان این‌که 7 قلاده یوزپلنگ در محور میاندشت-عباس‌آباد در سال‌های ١٣٨٩ تا ١٣٩٧ در اثر تصادف‌های جاده‌ای تلف شدند، ادامه داد: اجرای طرح ایمن‌سازی این محور، برای حفظ باقیمانده‌های تنوع زیستی کشور ضروری و حیاتی است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان افزایش تعداد علائم هشدار دهنده، نصب دوربین‌های کنترل سرعت و نیز نور شب در محور میاندشت-عباس آباد را که قلمرو حرکت گونه‌های نادر حیات وحش مانند یوزپلنگ ایرانی است، ضرورتی اجتناب ناپذیر برای حفاظت از گونه‌های در خطر انقراض عنوان کرد.

وی با اشاره به همکاری خیران و نقش مؤثر دوستداران محیط زیست در حفاظت از حیات وحش و محیط زیست بیان کرد: ایمن‌سازی جاده در قلمرو عبور گونه‌های نادر حیات وحش مانند یوزپلنگ مطالبه عمومی دوستداران محیط زیست از وزارت راه و شهرسازی است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید