• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 2 تیر 1398
کد مطلب : 61174
+
-

حمایت استانداری مرکزی از مینا کاران استان

استاندار: برای تأمین نیاز اولیه هنرمندان میناکاری مبلغی را برای خرید مس اختصاص خواهیم داد تا افراد بیشتری جذب این صنعت شوند

اشتغال
حمایت استانداری مرکزی از مینا کاران استان


استاندار مرکزی گفت: استانداری هزینه راه‌اندازی 8 کوره مورد نیاز هنرمندان صنایع دستی میناکاری استان را تأمین می‌کند. به گزارش مهر، «سید علی آقازاده» در آیین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای بانوان استان مرکزی در حوزه صنایع دستی در شهرستان آشتیان اظهار کرد: برای تأمین نیاز اولیه هنرمندان میناکاری به مس مبلغی را برای خرید مس اختصاص خواهیم داد تا افراد بیشتری جذب این صنعت شوند.

 وی ادامه داد: امروز به دنبال احیای تولید و رونق اقتصادی هستیم و برگزاری این نمایشگاه در نوع خود بخشی از کار اقتصاد مقاومتی است و رونق اقتصادی را به دنبال دارد و همه دستگاه‌ها باید در هرچه بهتر برگزار شدن این قبیل نمایشگاه‌ها تلاش کنند.

آقازاده با اشاره به درخواست هنرمندان این نمایشگاه برای دریافت وام و تسهیلات گفت: عده‌ای از این افراد در خانه‌ها و کارگاه‌های خود به انجام کار هنری مشغول هستند و با اعطای تسهیلات ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومانی می‌توان برای آنها شغل ایجاد کرد که آنها را خودکفا سازد و به تولید محصول ملی بیانجامد.

استاندار مرکزی بیان کرد: باید به کیفیت آثار هنرمندان توجه شود تا زمینه صادرات محصولات آنها و ارزآوری فراهم شود که این موضوع اوج فعالیت در صنایع دستی است و در استان این ظرفیت وجود دارد.
آقازاده اظهار کرد: به‌زودی کارگروهی ویژه به منظور حمایت از هنرمندان با حضور نمایندگان شهرستان آشتیان و اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان، مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و حوزه اقتصادی در استانداری برگزار می‌شود تا برای حمایت از هنرمندان تسهیلات و اعتبارات بیشتری لحاظ شود.

وی افزود: در 4 ماه گذشته درآمد حاصل از فروش صنایع دستی استان بیش از 3 میلیارد تومان بوده و این روند باید ادامه پیدا کند، در این زمینه به ادارات تاکید شده است که برای مناسبت‌های مختلف این آثار را به عنوان هدیه در نظر بگیرند.
آقازاده بیان کرد: به‌کارگیری بانوان توانمند در بخش صنایع دستی و حضور آنها در نمایشگاه‌های صنایع دستی اقدام مناسبی است و باید توسعه یابد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید