• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 61062
+
-

مخالفت قاطع کلانتری با سوخت دیزل

در پی انتشار خبری مبنی بر تولید سواری‌های دیزلی، ‌ رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با ارسال گزارشی جامع به دستگاه‌های دولتی و شهرداری تهران خواستار کاهش و حذف «دود دیزل» در کلانشهرها شد. 
عیسی کلانتری که پیش‌تر مخالفت خود را با تولید این خودروها اعلام کرده بود در گفت‌وگو با ایسنا،  با اشاره به نقش دیزلی‌های فعلی در انتشار آلودگی در تهران گفت: آلودگی در کلانشهر تهران در نیمه‌های شب به‌دلیل تردد کامیون‌ها و کامیونت‌ها و طی روز به‌دلیل تردد اتوبوس‌های فرسوده و کامیون‌های حمل موادغذایی یا پسماند است که همگی دیزلی‌اند. او با اشاره به اینکه خودروهای دیزلی در کشور سال‌هاست که بدون تجهیزات کاهنده آلایندگی،  تولید و به بازار عرضه شده‌اند،  گفت: در شرایط حاضر سیاست سازمان حفاظت محیط‌زیست برای حذف آلایندگی خودروهای دیزلی در حال تردد استفاده از انواع وسایل کاهنده آلایندگی است. برای همین سازمان حفاظت محیط‌زیست الزام نصب «فیلتر دوده» در اگزوز خودروهای در حال تردد را به‌عنوان یک سیاست اصلی برای کنترل آلایندگی وسایل نقلیه دیزلی از طریق مصوبه سال ۱۳۹۳ دولت،  پیگیری می‌کند.
او تصریح کرد: بدیهی است که شرط لازم برای استفاده از خودروهای دیزلی با حداقل آلایندگی،  استفاده از «سوخت پاک» است که تأمین آن بر عهده وزارت نفت است. از سوی دیگر به‌منظور کاهش آلایندگی دیزلی‌ها، تشدید نظارت با استفاده از ابزار معاینه فنی به‌منظور جلوگیری از تخلفات و اشتباهات فنی در آزمون آلایندگی خودروهای دیزلی در دستور کار سازمان حفاظت محیط‌زیست قرار دارد که وزارت راه و شهرسازی،  مسئولیت این بخش را برعهده دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :