• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 61007
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/p1lm
+
-

یحیی؛ بمب ساعتی نقل‌وانتقالات

یحیی؛ بمب ساعتی نقل‌وانتقالات

بعد از گذشت یک هفته از جدایی برانکو، پرسپولیس همچنان ملتهب‌ترین و خبرسازترین باشگاه لیگ برتر است اما کلیدواژه این اخبار از نام برانکو به یحیی گل‌محمدی تغییر کرده است. دیروز و پریروز پرسپولیس و پدیده و یحیی آخر هفته شلوغ و پرتنشی را سپری کردند. بعد از شایعاتی که در روزهای اخیر مطرح شده بود، مدیران پرسپولیس بالاخره ماجرا را رسمی کردند و از گل‌محمدی به‌عنوان گزینه اول خود نام بردند. 
این اتفاق با واکنش تند مالک باشگاه پدیده روبه‌رو شد و او بیانیه شدیداللحنی منتشر کرد که در بخشی از آن آمده بود: «مدیران محترم باشگاه پرسپولیس، سرمربی قانونی تیم شهرخودرو را درحالی‌که قرارداد دوساله دارد، گزینه نهایی هدایت تیم خود عنوان کرده‌اند! آنها قصد دارند کاری که باشگاه الاهلی عربستان بر سرشان آورد را بر سر تیم شهرخودرو بیاورند که البته خیالی باطل است. باشگاه شهرخودروی خراسان به‌صورت کاملا رسمی اعلام می‌کند که نه باشگاه پرسپولیس و نه هیچ باشگاه دیگری حق مذاکره با آقای یحیی گل‌محمدی، سرمربی قانونی شهرخودروی خراسان را تا 2فصل دیگر که ایشان با تیم ما قرارداد دارد، نخواهد داشت و درصورت مسجل شدن پیشنهاد سرمربیگری باشگاهی به سرمربی محترم تیم شهرخودرو، قطعا آن را از طریق مراجع ذیصلاح تا احقاق حق پیگیری خواهیم کرد.» درحالی‌که این بیانیه پنجشنبه‌شب منتشر شده بود، صبح روز بعد در اتفاقی عجیب پیمان یوسفی در برنامه «ورزش و مردم» رسما از پیوستن گل‌محمدی به پرسپولیس خبر داد! یوسفی با یادآوری اینکه خبر استقلالی شدن استراماچونی هم نخستین‌بار از طریق برنامه او اعلام شده، با افتخار خبر پرسپولیسی‌شدن یحیی را هم برای نخستین‌بار اعلام کرد. او تأکید کرد یحیی برای جدایی از پدیده با مالک این باشگاه به توافق رسیده و جای او را هم ایگور پانادیچ خواهد گرفت. اما دقایقی بعد مالک باشگاه پدیده این خبر را تکذیب و یک‌بار دیگر روی حفظ یحیی در مشهد اصرار و تأکید کرد. حمیداوی این کار را دقیقا از طریق همان رسانه‌ای انجام داد که یوسفی خبر را اعلام کرده بود. مالک پدیده با حضور در اخبار شبکه3 سیما به‌طور کل تمام این اخبار را تکذیب کرد و مدعی شد نه توافقی بوده و نه خواهد بود. در آن دقایق البته این شایعه نیز مطرح شد که کار یحیی با پرسپولیس تمام‌شده اما همین اقدام پیمان یوسفی و افشای زودتر از موعد خبر کار را خراب کرده است. براساس این شایعه، مدیران پرسپولیس قصد داشتند خبر را آخر شب اعلام کنند که با واکنش‌ها و حواشی کمتری همراه باشد.
اینها اتفاقاتی است که تا عصر دیروز رخ داده و طبعا آخرین اتفاقات نخواهند بود. یحیی گل‌محمدی عصر دیروز در مشهد حاضر شد و در محل باشگاه پدیده جلسه‌ای با حمیداوی برگزار کرد. خروجی این جلسه و لابی‌های بعدی باشگاه پرسپولیس سرنوشت این پرونده را باز هم تغییر خواهد داد. مدیران پرسپولیس خوب می‌دانند عبور از بحران فعلی و ساکت کردن هواداران معترض کار راحتی نیست اما شاید حضور گل‌محمدی موفق و پرسپولیسی بتواند بهترین انتخاب برای آرام کردن جو کنونی باشد.
طی روزهای اخیر از زوران مامیچ، سرمربی سابق العین و الهلال نیز به‌عنوان یکی از گزینه‌ها اسم برده می‌شد اما بعید است او را روی نیمکت پرسپولیس ببینیم. مامیچ که بعد از نتایج خوب با العین با قراردادی یک‌سال‌ونیمه سرمربی الهلال شده بود، پیش از پایان فصل و بعد از چند‌ماه فعالیت به‌ناگاه از این باشگاه اخراج شد. او با توجه به اخراج از الهلال 5میلیون دلار از این باشگاه طلب دارد و به همین دلیل تا به حال هدایت تیمی را نپذیرفته است. اگر مامیچ به یک باشگاه جدید بپیوندد باید قید آن 5میلیون دلار را بزند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید