• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 15 بهمن 1396
کد مطلب : 6099
+
-

نماگرهای بازار سرمایه

بورس
نماگرهای بازار سرمایه

   شاخص بورس و فرابورس در نقطه اصلاح 

 

شاخص کل بورس تهران و فرابورس در مبادلات روز گذشته کاهش یافتند. دیروز شاخص کل بورس تهران 414واحد و شاخص فرابورس 6.6پله نزول کرد. هفته قبل هم شاخص کل بورس تهران نزدیک به 1400واحد نزول کرد و بار دیگر به سطح 98هزار واحد برگشت که این نزول این گمانه را ایجاد کرد که شاخص قادر نیست از سقف 100هزار واحد عبور کند و احتمالا بار دیگر دوره نزول بورس آغاز شده است. با این حال کارشناسان تأکید می‌کنند که روند نزولی شاخص بورس ناشی از نوسان مقطعی و کوتاه‌مدت است و وارد یک دوره استراحت کوتاه‌مدت شده است چرا که عوامل اقتصادی بلندمدت مانند تورم، قیمت دلار، نفت و مواد خام در بازار‌های جهانی قادرند به‌زودی به‌عنوان محرک‌های صعود شاخص بورس وارد عمل شوند.

به زعم کارشناسان که در طول روز‌های گذشته با همشهری گفت‌وگو کرده‌اند این عوامل مهم‌ترین مولفه‌های رشد شاخص در روز‌های بعد هستند و بعد از یک دوره نزول شاخص بار دیگر قادر است به سمت 100هزار واحد حرکت کند؛ با این حال برخی تحلیلگران هم بر این باورند که عبور شاخص از مرز 100هزار واحد به محرک‌های پر قدرت تری نیاز دارد که منجر به ورود نقدینگی به بازار سهام شود. با همه این توضیحات اکنون کارشناسان در انتظار انتشار گزارش‌های جدید مالی شرکت‌های بورس هستند که می‌تواند به‌عنوان یک محرک قوی برای رشد بازار سهام وارد عمل شود و موتور شاخص بورس را تازه نفس کند.

 

   مبادله 422میلیارد تومان اوراق بهادار 

 

سرمایه‌گذاران دیروز 422میلیارد تومان اوراق بهادار خریدند که از این مقدار 356میلیارد تومان در بورس و 66میلیارد تومان در فرابورس مورد دادوستد قرار گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید