• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60975
+
-

هدف ما، سرآمدی اصفهان است

علی یارمحمدیان|  مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان:


 در سال‌های گذشته تلاش‌های بسیاری برای تثبیت جایگاه نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی انجام شده است و امسال برای اولین بار نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی و گردشگری به صورت توام برگزار و با استقبال چشمگیر مردم مواجه شد.

 از منظر دیپلماسی، گردشگری علاوه بر تقویت مناسبات و ارتباطات بین کشورها، به کاهش ایران‌هراسی، باورمندی به ایران امن، سیاست تعاملی سازنده با جهان و اقدامات میان‌دولتی در زمینه مسائل بانکی منجر خواهد شد. 

این نمایشگاه که از پرمخاطب‌ترین، پربازدیدترین و فاخرترین نمایشگاه‌های سالانه اصفهان محسوب می‌شود، امسال، 9 هزار و 500 متر‌ مربع فضای نمایشگاهی که بیشترین میزان فضای موجود برای برگزاری یک نمایشگاه به شمار می‌رود را در اختیار گرفته بود. 

با بازدیدی که وزیر امور خارجه از روند ساخت نمایشگاه بزرگ بین‌المللی اصفهان داشت، امیدواریم بتوانیم سال آینده این نمایشگاه را در مکان جدید برگزار کنیم.  

در آغاز یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی، شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان از متولیان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در استان دعوت کرد پیشنهادات خود را برای برپایی نمایشگاه ارائه دهند. 

با پیشنهاد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، مجری برگزاری نمایشگاه مشخص شد و در نهایت، فعالیت‌های اجرایی برپایی نمایشگاه از سوی مجری مورد پیگیری قرار گرفت. شرکت نمایشگاه اصفهان نیز همچون همیشه، با جدیت، سخت‌کوشی و حمایت، تلاش کرد شرایط مطلوبی برای برگزاری یک نمایشگاه ویژه و قابل قبول فراهم آورد. 

اگر موضوع گردشگری را از منظر اقتصادی مورد بررسی قرار دهیم، در نهایت به این نتیجه می‌رسیم که توسعه گردشگری موجبات اشتغال‌زایی، پایداری اقتصادی، کاهش تورم و توزیع بهینه منابع را به دنبال خواهد داشت. 

از منظر دیپلماسی، گردشگری علاوه بر تقویت مناسبات و ارتباطات بین کشورها، به کاهش ایران‌هراسی، باورمندی به ایران امن، سیاست تعاملی سازنده با جهان و اقدامات میان دولتی در زمینه مسائل بانکی منجر می‌شود. 

در حوزه اجتماعی نیز گردشگری بر حفظ آداب، رسوم و سنت‌ها، تقویت هویت بومی و غرور مدنی در جامعه بومی و افزایش آگاهی‌های اجتماعی تاثیر مثبت می‌گذارد. این تاثیرات در صورتی ایجاد خواهد شد که گردشگری، روندی رو به رشد و بر مدار توسعه طی کند.

 یکی از وجوه توسعه گردشگری اصفهان در سال‌های اخیر و به‌ویژه امسال، برگزاری نمایشگاهی قوی و تاثیرگذار بود. می‌توان به این نتیجه رسید که برگزاری هرچه مطلوب‌تر نمایشگاه گردشگری، می‌تواند آثار مثبت و مطلوبی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک و همچنین اجتماعی داشته باشد. 

یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان که بسیار متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد، با توجه ویژه به مباحثی مانند «نوآوری و تحول دیجیتال»، «سرمایه‌گذاری و کارآفرینی»، «آموزش و ایجاد اشتغال»، «امنیت سفر و کاستن از مشکلات آن»، «پایداری اجتماعی و فرهنگی» و «تبادل اقدامات و تجارب موفق»، صنعت گردشگری اصفهان و ایران را بیش از پیش به سوی پیشرفت و توسعه هدایت می‌کند.

 تاکید همیشگی ما این است که «نمایشگاه» بستری مهم و قابل اتکا برای توسعه همه‌جانبه شهرها است. باشد که «نمایشگاه اصفهان» شرایطی را فراهم آورد که اصفهان، سرآمد تمامی شهرهای منطقه شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید